https://strefabiznesu.pl
reklama

Nowe trendy w e-commerce. To decyduje o sukcesie w branży

Grzegorz Gajda
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
E-commerce nieustannie ewoluuje, a kluczowe dla sukcesu na rynku są innowacyjne rozwiązania, szybkość działania oraz umiejętność dostosowania się do zmieniających się oczekiwań konsumentów. Firmy, które potrafią zaoferować wygodne, nowoczesne rozwiązania zakupowe, personalizację doświadczeń oraz elastyczność płatności, mają największe szanse na zdobycie przewagi konkurencyjnej. Kamila Gębik, przewodnicząca kapituły konkursu E-commerce Inspiracje, podzieliła się szczegółami dotyczącymi wyboru firm, które zostały nagrodzone w konkursie Polska Press E-commerce Inspiracje.

Spis treści

E-commerce: inspiracje i innowacje w branży

Kamila Gębik, przewodnicząca kapituły konkursu E-commerce Inspiracje, podzieliła się szczegółami dotyczącymi wyboru firm, które zostały nagrodzone w konkursie Polska Press. Wskazuje, że selekcja odbyła się we współpracy z 32 ekspertami z branży, którzy na co dzień śledzą rynek i jego zmieniające się trendy. Kluczowymi kryteriami wyboru były innowacyjność, wsparcie dla sektora e-commerce oraz umiejętność dostosowania się do najnowszych technologii i oczekiwań klientów.

Nowoczesne trendy w e-commerce

E-commerce jest dynamicznie rozwijającym się sektorem, który nieustannie dostosowuje się do nowych potrzeb konsumentów. Jednym z przodujących trendów jest hiperpersonalizacja, wspomagana sztuczną inteligencją. Obecnie główny nacisk kładzie się na budowanie długofalowych relacji z klientami, a nie tylko na jednorazowe transakcje.

Dodatkowo, konsumenci po pandemii jeszcze bardziej docenili wygodę zakupów online, co przyczyniło się do wzrostu zainteresowania innowacyjnymi rozwiązaniami w obszarze automatyzacji marketingu, szybkich metod dostawy oraz nowoczesnych systemów płatności.

Wygoda i nowoczesne formy płatności

Płatności cyfrowe odgrywają kluczową rolę w branży e-commerce. Ulubionym sposobem płatności w Polsce jest BLIK, a coraz popularniejsze stają się także opcje „kup teraz, zapłać później” oraz płatności ratalne. W konkursie E-commerce Inspiracje właśnie ta kategoria zdobyła wysokie noty, gdyż elastyczność finansowa stanowi istotny element wpływający na decyzje zakupowe.

– Bardzo często chcemy kupić teraz i zapłacić później, czy rozłożyć płatności na raty, więc rzeczywiście w naszym konkursie płatności zajęły bardzo wysokie noty. Rynek jest coraz bardziej wymagający, konsument jest też wymagający – podkreśla Kamila Gębik.

Wyzwania i oczekiwania konsumentów

Dzisiejszy konsument porównuje oferty między różnymi sklepami internetowymi. Kluczowe znaczenie ma krótka i intuicyjna ścieżka zakupowa – długotrwały proces zakupowy często skutkuje rezygnacją z transakcji. Konsumenci cenią sobie także darmowe dostawy i zwroty oraz wygodne metody odbioru, np. dostawy do paczkomatów.

Omnichannel – połączenie świata online i offline

Współczesny handel detaliczny coraz częściej łączy kanały sprzedaży online i offline. Choć wielu klientów wciąż odwiedza galerie handlowe jako element swojego stylu życia, to jednak ich proces zakupowy często zaczyna się w internecie. Niektórzy najpierw oglądają produkty w sklepach stacjonarnych, by następnie zamówić je online, inni zaś szukają inspiracji w sieci, by później dokonać zakupu w sklepie stacjonarnym. Ta symbioza między online i offline stanowi przyszłość e-commerce i będzie odgrywać kluczową rolę w kształtowaniu nowych strategii sprzedażowych.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Banki już to wiedzą. Bez tego nie przyciągną inwestorów

Banki już to wiedzą. Bez tego nie przyciągną inwestorów

Polityka miesza na rynku ropy. Od tych rozmów zależą ceny na stacjach

Polityka miesza na rynku ropy. Od tych rozmów zależą ceny na stacjach

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu