Jak wyróżnić się w biznesie zwiększając zyski?

Michał Wróblewski: -  Dziś sama firma nie wystarczy,  właściciel powinien zostać ekspertem z silną marką osobistą, który rozumie swoich klientów i służy dobrą rad
Michał Wróblewski: - Dziś sama firma nie wystarczy, właściciel powinien zostać ekspertem z silną marką osobistą, który rozumie swoich klientów i służy dobrą rad Nadesłane
Polska gospodarka napędzana jest przede wszystkim przez małe i średnie firmy, których jest u nas najwięcej.

W wielu różnych branżach pojawia się coraz więcej firm, które konkurują ze sobą. Zmieniają się również czasy, coraz więcej ludzi stawia na swój osobisty rozwój w jakiejś dziedzinie. Zostając autorami, mówcami, konsultantami czy trenerami. Odnoszące dziś największe sukcesy firmy wyróżniają się z pośród tłumu stawiając na bardziej osobisty biznes.

Najważniejsze: dotrzeć do klienta

Najważniejsze w biznesie jest dotarcie do klienta. Kiedy ktoś ma małą firmę, w szerokiej konkurencyjnej branży, nie jest mu łatwo do tego klienta dotrzeć. Najlepszym przykładem jest biuro pośrednictwa nieruchomościami. W jednym mieście działa najczęściej kilkanaście takich biur, które konkurują ze sobą cenami. Klient pójdzie po prostu za lepszą ofertą. Powód jest prosty, rzadko kiedy jakieś biuro wyróżnia się na tyle  z pośród innych, aby opuścić strefę walki cenowej. Brakuje mu silnej marki opartej na wartościach. Tworząc taką markę można wyjść poza konkurencję, przyciągać klientów rzez wartości firmy, a nie zwyczajną sprzedaż.

Warto także przystosować się do zmieniających się czasów i nowoczesnych realiów. Mam przez to na myśli budowę silnej marki osobistej. Wracając do przykładu z nieruchomościami, 99 proc. z nich nie ma żadnej twarzy. Gdyby na rynku pojawił się ekspert promujący biznes własną autentyczną postawą z miejsca by się wyróżnił. Ludzie potrzebują dziś robić biznes z innymi ludźmi. Silna marka osobista w biznesie wyróżnia się spośród konkurencji i buduje relację z klientem. Dodatkowo można wtedy poszerzyć zwykłą działalność pośredniczącą o konsultacje i szkolenia z inwestowania w nieruchomości wracając do podanego przykładu.

Nie ma firmy w internecie, to nie istnieje

Druga rzecz to skorzystanie z potencjału internetu. Dziś kiedy usłyszymy o jakimś biznesie od razu wpisujemy hasło w wyszukiwarce internetowej. Warto, aby wyświetliły się wtedy informacje o  konkretnej firmie. Dziś jeśli nie ma jej w internecie to tak jakby nie istniała. To nie powinna być tylko strona internetowa z prawdziwego zdarzenia, ale również coraz popularniejsze media społecznościowe dzięki, którym możesz budować dobrą relację z klientami.

Dziś sama firma nie wystarczy,  właściciel powinien zostać ekspertem z silną marką osobistą, który rozumie swoich klientów i służy dobrą radą. Dotyczy to nie tylko dużych firm międzynarodowych, ale także lokalnych.
 

Źródło: Michał Wróblewski - konsultant biznesowy, autor bloga http://ekspertologia.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jjusti18

Zachęcam do przyjazdu na Europejskie Forum Gospodarcze – Łódzkie 2017. Dowiecie się na nim sporo wiadomości w temacie biznesu, jest mnóstwo gości specjalnych i niezłe atrakcje.

G
Gość

Przeglądałam ofertę współpracy z Lendero. Jak się prowadzi biuro ubezpieczeniowe można poszerzyć działalność o dystrybucję pożyczek.Bardzo szybko prowizję wypłacają.

F
FryderykT

Też chciałbym wiedzieć :p

p
platon
To jest jasne, że trzeba pieniądz najpierw włożyć żeby wyjąć. Internet jest obecnie standardem, ale raczej nie ma szans, żeby się wyróżnić bez szeroko zakrojonej kampanii informacyjnej. Moim zdaniem trzeba też szukać bardziej bezpośrednich form kontaktu z klientem jak kolportaż druków bezadresowych do skrzynek. A choćby i z adresem strony internetowej też. Ludzie są zmęczeni natłokiem reklam w internecie, a każdy lubi znaleźć coś ciekawego w swojej skrzynce. Najlepiej kupon rabatowy itp.
b
bulga
Optymalizacją. Dla mnie w zasadzie było to kluczowe dla rozwoju biznesu. Zabranie działalności do UK dało nam 15 tysięcy oszczędności w ciągu roku. Paweł Kurnik, gościu który nas optymalizuje, wykorzystuje prawo Unii. u nich kwota wolna to 50 tysięcy, zus jest dwa razy niższy, a to oczywiście nie jest koniec zwolnień podatkowych!
D
Demokryt
Jeśli chodzi oa zamówenia drukowania materiałów reklamowych najtaniej i najsolidniej sprawdza się drukarnia online - jest to fakt potwierdzony. Ważne by poszukać takiej która drukuje jak najwięcej na swoich maszynach. Zawsze to jakaś gwarancja że wszystkie druki będą jednakowe i jak powstają jakieś problemy dyskutujemy bezpośrednio z wykonawcą.
d
doozy
Ja zaczynam dopiero w sumie. Kto ci te druki produkował, że tak spytam? Jestem grafikiem, także projekt nie będzie problemem, ale kwestia gdzie to zrobić faktycznie dobrze. A dystrybutor to już inna kwestia.
p
platon
Najpierw zamawiałem w tej firmie co dystrybuuje i było w porządku. Ale przy bardzo dużych ilościach i różnych udziwnieniach na lepsze mi wyszła drukarnia internetowa. Jakość bez zarzutu, to muszę przyznać poza tym na plus też że można od razu zamówić wizytówki, papier firmowy itd. Mam nadzieję, że pomogłem. 
p
pazdan
Przedmówcy - firmy upadają w Polsce nie przypadkiem. Po prostu optymalizują. Metoda Kurnika jest teraz popularna, ze względu na legalność. Czytałem że w zeszłym roku powstało 10 tysięcy takich spółek. Nie dla każdego biznesu coś takiego się nadaje, ale te 15 tysięcy to spory kapitał.
n
najka
Zwiększymy zyski i będziemy musieli zapłacić większy podatek. Przecież kwota wolna od podatku jest strasznie mała- kwota-wolna.waw.pl/kontak/
p
proinnowacyjni.pl
Internet pozwala na bardzo dobrą promocję własnej osoby i firmy. Wartościowym przedsięwzięciem jest również tworzenie klastrów, dzięki temu można osiągnąć stabilną pozycję na rynku i jednocześnie połączyć siły w promocji wizerunku. 
j
jacek bulik
To co piszesz to sama prawda - w Polsce start to jakaś masakra i niższy ZUS niewiele zmienia. Dlaczego w UK mogą mieć coś takiego przez cały czas? To co robić Paweł Kurnik jest prawidłowe. Ciekawe tylko czy przyjdzie moment w którym polski rząd przekona się, że podwyższanie opłat i podatków nie jest sposobem na szerzenie przedsiębiorczości....
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu