Spis treści
Kto kupuje prezenty na Wielkanoc?
37 proc. badanych Polaków ma w zwyczaju kupowanie upominków z okazji świąt Wielkanocy. 32 proc. osób nie kupuje ich wcale, a pozostałym 31 proc. zdarza się to sporadycznie, wynika z badania przeprowadzonego przez PayPo.
Ponadto z badania wynika, że zajączek najczęściej odwiedza dzieci, na co wskazało 42 proc. ankietowanych. Respondenci zdecydowanie rzadziej obdarowują całą rodzinę (25 proc.), małżonków (20 proc.), sporadycznie rodziców i dziadków (11 proc.). 27 proc. nie kupuje upominków nikomu, a 2 proc. skupia się w tym czasie na innych osobach (np. spoza rodziny).
W których województwach najczęściej kupujemy prezenty?
Jak wykazało badanie, kupowanie prezentów jest najbardziej powszechne w województwie pomorskim, co potwierdziło aż 61 proc. ankietowanych. Na ten gest najrzadziej decydują się mieszkańcy Łódzkiego (43 proc.). Pod względem obdarowywanych osób wyróżnia się województwo zachodnio-pomorskie, którego mieszkańcy najczęściej decydują się na upominki dla całej rodziny (43 proc.)
Jakie prezenty przynosi zajączek?
W czołówce najczęściej kupowanych upominków plasują się słodycze i czekoladki, po które sięga aż 62 proc. ankietowanych. Mniejszą popularnością cieszą się zabawki i gry (33 proc.), świąteczne dekoracje (31 proc.), dodatki do domu i kosmetyki (po 22 proc.), książki (16 proc.), ubrania (12 proc.) czy kwiaty (11 proc.). 17 proc. badanych wskazało, że z okazji Wielkanocy wybiera inny prezent dla bliskich.
Ile Polacy wydają na wielkanocne prezenty?
Najczęściej na upominek przeznaczamy kwotę w przedziale 50-100 zł, co potwierdziła jedna czwarta badanych. Niewiele mniej, bo 23 proc. osób, wskazało przedział 100-200 zł lub 10-50 zł (22 proc.). 12 proc. Polaków przeznacza na tę okazję od 200 do 500 zł, prezenty za 500 i więcej złotych kupuje zaledwie 3 proc., a 16 proc. przeznacza na upominki jeszcze inną kwotę.
Ile wydamy na Wielkanoc w tym roku?
W tym roku Polacy planują przeznaczyć średnio 599 zł na święta wielkanocne. To o 64 zł więcej niż w zeszłym roku – wynika z cyklicznego badania Barometru Providenta. 92,4 proc. respondentów, którzy przyznali, że tegoroczna Wielkanoc będzie dla nich kosztowniejsza, przede wszystkim z powodu inflacji.
- ZUS podjął decyzję o wcześniejszej wypłacie 13. emerytur. Sprawdź harmonogram wypłat
- Świadczenie 500 plus wzrośnie? Minister finansów tłumaczy. Co z 15. emeryturą?
- Ile w tym roku wydamy na Wielkanoc? „Zmienia się nasze podejście do zakupów”
- Zmiany w Kodeksie pracy coraz bliżej. Czego najbardziej obawiają się firmy?
Z kolei z raportu „Świąteczne wydatki Polaków na żywność. Wielkanoc 2023”, autorstwa UCE RESEARCH i Grupy BLIX, w którym sprawdzono, ile pieniędzy w tym roku Polacy planują wydać na świąteczną żywność w przeliczeniu na jedną osobę, wynika, że najczęściej deklarowanym przedziałem finansowym jest 200-300 zł, co zadeklarowało 26,4 proc. ankietowanych, a także 300-400 zł – 16,5 proc.
Strefa Biznesu: W Polsce drastycznie wzrosną podatki? Winna demografia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?