Jarosław Kuźniar, biznesmen i dziennikarz znany ze współpracy z TVN oraz Onetem, właściciel biura podróży Goforworld, postanowił zainwestować w jedną z najstarszych polskich winnic - Winnicę Zbrodzice.
- Jak zaczęła się ta współpraca? - zapytaliśmy Jacka Tarkowskiego, właściciela winnicy Zbrodzice.
- Nasza współpraca zaczęła się już jakiś czas temu. Rozwijała się można powiedzieć na dwóch poziomach. Agencja Kuźniar Media obsługuje nas medialnie. Powstało z tej współpracy wiele zdjęć i filmów, a później rozpoczęliśmy akcję crowdfunding'ową. Jeśli chodzi bezpośrednio o Jarosława Kuźniara można powiedzieć, że się przyjaźnimy. Mamy wspólną pasję - podróże i wspólne zainteresowanie turystyką - opowiada Jacek Tarkowski. I dodaje: - Obecnie znaleźliśmy się w bardzo nietypowej sytuacji przez pandemię koronawirusa. Oblicze turystyki się zmieniło i wspólnie z panem Jarosławem mamy tego świadomość. Dlatego postanowiliśmy nawiązać współpracę. Pomału ta współpraca się rozwijała, aż doszło do podpisania listu intencyjnego. Biuro podróży goforworld.com będzie się opiekowało nami jeśli chodzi o enoturystykę. Planowany jest też duży projekt, który miałby skupiać polskie winiarnie.
Jak się dowiedzieliśmy, Jarosław Kuźniar zasiada także w Radzie Nadzorczej Winnicy Zbrodzice od lipca tego roku.
Łączą siły by wspólnie rozwijać polskie winiarstwo i enoturystykę
Jak czytamy na stronie Winnicy Zbrodzice: "Czas na enoturystykę w nowoczesnym wydaniu! Łączymy siły z Goforworld, by wspólnie rozwijać polskie winiarstwo i podróże poza szlakiem! Jeszcze o nas usłyszycie".
Celem współpracy ma być rozwój enoturystyki. Jest to forma turystyki skoncentrowana głównie na odwiedzaniu miejsc związanych z winem (lub na imprezach o tematyce winiarskiej). Zarówno właściciel winnicy Zbrodzice Jacek Tarkowski, jak i biznesmen Jarosław Kuźniar widzą ogromny potencjał w postawieniu na taką formę działania. Zwłaszcza, że w obecnych czasach pandemii koronawirusa i lockdownu podróże zagraniczne straciły na popularności lub po prostu są niemożliwe.
Plany są bardzo ambitne. Polegają nie tylko na promocji winnicy mieszczącej się nieopodal uzdrowiskowego Buska - Zdrój, ale także na stworzeniu projektu łączącego polskie winnice, promujące je jako miejsca, a także wina, które są tam wytwarzane.
Agencja Kuźniar Media od dawna "prowadzi" medialnie Winnicę Zbrodzice
Jarosław Kuźniar od kilkunastu tygodni pomaga także w prowadzeniu akcji promocyjno - marketingowych. Agencja kreatywna, Kuźniar Media, którą prowadzi biznesmen przygotowała dla winnicy zdjęcia, filmy, zapowiadają się także webinary, w których zobaczymy i usłyszymy właściciela winnicy Zbrodzice Jacka Tarkowskiego.
W sieci pojawiła się też rozmowa Jacka Tarkowskiego i Jarosława Kuźniara połączona z wideo prezentującym winnicę Zbrodzice. Można go obejrzeć tutaj:
Można kupić akcje winnicy i stać się jej współwłaścicielem
Szeroko zakrojona akcja promocyjna, przy której pracuje Jarosław Kuźniar pomaga także w promocji prowadzonej właśnie akcji crowdfunding'owej. Prowadzona jest na kwotę 2 milionów 800 tysięcy złotych. Polega na tym, że można wykupić akcje winnicy. Zebrane pieniądze posłużą do rozwoju winnicy, w tym: utworzenia nowej strony www i sklepu online, inwestycji w instalacje fotowoltaiczne, rozwoju bazy noclegowej oraz enoturystyki. Do końca zbiórki pozostało 15 dni. Akcję wsparło 117 inwestorów, udało się już zebrać prawie 70 tysięcy złotych. Szczegóły dostępne są tutaj: Winnica Zbrodzice - akcja crowdfundingowa
Winnica Zbrodzice, mieszcząca się niedaleko Buska - Zdroju powstała w 2004 roku. Pięć lat później rozpoczęła się komercyjna sprzedaż wina Herbowego ze szczepów Solaris i Regent. Od 2010 roku winnica jest udostępniana do zwiedzania, organizowana jest degustacja win. Dostępna jest także baza noclegowa.
