Jeden z największych e-commerce’ów ze Skandynawii wkrótce w Polsce. W ofercie znajdziemy największe znane marki. Kolejna inwestycja w Polsce

KK
Opracowanie:
Jeden z największych e-commerce’ów ze Skandynawii wkrótce w Polsce. W ofercie znajdziemy największe znane marki. Kolejna inwestycja w Polsce
Jeden z największych e-commerce’ów ze Skandynawii wkrótce w Polsce. W ofercie znajdziemy największe znane marki. Kolejna inwestycja w Polsce Coolshop / Dziennik Bałtycki
Już wkrótce na polskim rynku zadebiutuje sklep internetowy coolshop.pl, jeden z liderów skandynawskiego rynku e-commerce, obecny w 1/3 krajów Europy, który obsługuje 2 miliony stałych klientów. Oferuje bez subskrypcji i w niskich cenach szeroki asortyment niemal 45 tysięcy artykułów największych znanych marek, a także licencjonowanych produktów, w tym duńskich, szwedzkich i norweskich firm, zgodnych z duchem skandynawskiej filozofii.

W ciągu ostatnich pięciu lat Coolshop niemal trzykrotnie zwiększył swoje przychody – z 357,2 mln zł w 2019 r. do prawie 1 mld zł w 2023 r. W tym samym czasie ponad 3,5-krotnie powiększył również kapitał własny, którego wartość w ostatnim roku rozliczeniowym osiągnęła 106 mln zł.

W minionych pięciu latach firma poczyniła inwestycje w nieruchomości i sprzęt na poziomie 70 mln zł, z czego 30 mln zł zainwestowała tylko w ubiegłym roku.

Oprócz sklepu internetowego w niektórych krajach marka prowadzi również sklepy stacjonarne, m.in. w Norwegii i Szwecji. Nie jest wykluczone, że po sukcesie na rynku polskim, stacjonarne sklepy pojawią się również w Polsce, w tym w Trójmieście.

Coolshop cześcią grupy Cool Group. Co tam znajdziemy?

Sklep internetowy Coolshop, założony w Danii w 2002 r. w garażu przez zafascynowanych nowymi technologiami braci Marka i Mike’a Nielsenów, jest częścią grupy Cool Group, skupiającej 18 firm i organizacji oraz 800 pracowników z 8 branż, działających w 14 krajach. Grupa inwestuje w handel detaliczny, modę, technologię, innowacje biznesowe, produkty spożywcze oraz doświadczenie podróżowania – zarówno w celach wypoczynkowych, jak i rozwoju zawodowego.

Czołowy sklep internetowy ze Skandynawii

Obecnie Coolshop jest jednym z liderów skandynawskiego rynku e-commerce i cały czas dynamicznie się rozwija. Działa na 9 rynkach obejmujących 1/3 Europy, obsługując 2 miliony stałych klientów. Wkrótce do obszarów jego działalności dołączy Polska, a konsumenci znad Wisły na coolshop.pl będą mogli wybierać spośród niemal 45 tys. produktów bez subskrypcji, czyli konieczności opłacania abonamentu w celu uzyskania zniżek czy dostępu do dodatkowych usług.

Polski oddział Coolshop wraz z lokalnym zespołem prowadzi Andrzej Rzym. Wcześniej przez wiele lat był związany był z duńską firmą Dangaard Group, gdzie z sukcesami budował zespół firmy w Polsce oraz zarządzał rozwojem sprzedaży zagranicznej, odpowiadając za relacje z klientami na całym świecie.

Wizja połączona z odpowiedzialnością społeczną

- Pragniemy nieustannie się rozwijać, dlatego bardzo cieszymy się z otwarcia naszego oddziału w Polsce oraz możliwości dostarczania odbiorcom produktów największych marek, a także skandynawskich firm, wyróżniających się przywiązaniem do prostoty, użyteczności i wyjątkowego designu. Liczymy na to, że polscy konsumenci nas docenią – mówi Mark, Nielsen, prezes i współzałożyciel Coolshop oraz Cool Group.

– Coolshop to podstawa naszej działalności i jesteśmy niezwykle dumni z bycia częścią grupy wielu świetnych firm. Jednak biznes, a co za tym idzie pieniądze, stają się cenne dopiero wtedy, gdy wydajesz je na innych. Dlatego warto też wspomnieć o naszej fundacji CoolUnite, która pomaga chorym i bezbronnym dzieciom - dodaje prezes spółki.

Fundacja CoolUnite prowadzi specjalny fundusz charytatywny i wspiera dzieci dotknięte chorobami, m.in. w hospicjach czy ośrodkach wypoczynkowych dla dzieci chorych, zapewniając im lepsze doświadczenia i przyczyniając się do poprawy ich codziennego życia. Współpracuje z innymi organizacjami pomocowymi, władzami publicznymi i firmami, które mają ten sam cel. Ponadto od 2010 r. Cool Group organizuje wyścig samochodowy Cool Car Race, w którym biorą udział unikalne sportowe samochody, a zysk z wpłat uczestników w całości przeznaczony jest na rzecz CoolUnite. Rekordowa kwota zebrana podczas jednej edycji wyniosła niemal 1,5 mln zł.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: W Polsce drastycznie wzrosną podatki? Winna demografia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu