Jednak będziemy w Polsce podróżować pociągiem ponad 300 km/h. Polska próżniowa kolej magnetyczna - rusza polski Hyperloop

AIP
Polski Hyperloop: pierwsze testy za kilka tygodni Hyper Poland, czyli polska firma, która pracuje nad projektem próżniowej kolei magnetycznej, ogłosiła, że już niebawem rozpocznie pierwsze próby na torze testowym.

- Wizjonerski pomysł Elona Muska sprowadziliśmy nieco na ziemię. Nasza koncepcja zakłada stopniowe dokładanie do istniejącego systemu kolejowego nowych elementów i zwiększanie prędkości pojazdu do docelowej prędkości dźwięku. Inaczej niż Musk, zamiast projektować i budować zupełnie nowe trasy i tunele, my znaleźliśmy sposób na wykorzystanie w tym celu już istniejących tras kolejowych - tłumaczy Przemysław Pączek, prezes Hyper Poland. Główną barierą we wprowadzeniu Hyperloopa do codziennego użytku nie są bowiem ograniczenia technologiczne, lecz koszty wytyczenia i budowy zupełnie nowych tras oraz brak odpowiednich regulacji prawnych. Szacuje się, że budowa od zera nawet krótkiej linii Hyperloopa może kosztować tyle co wysłanie rakiety w kosmos. Dlatego polscy inżynierowie i eksperci od transportu znaleźli na to lepszy sposób.

Zespół polskich konstruktorów właśnie zakończył etap badań i tworzenia dokumentacji technicznej. Do tej pory firma zgłosiła 5 wniosków patentowych na kluczowe elementy opracowanej technologii. Zespół Hyper Poland zaczyna właśnie prace projektowe i budowę prototypu w skali 1:5, który wiosną 2019 roku zostanie przetestowany na specjalnie zmodyfikowanym torze w jednym z kolejowych ośrodków badawczych. Pół roku później, na tory testowe wyjedzie pełnowymiarowy model.
Dalszy harmonogram prac zakłada, że już w 2022 roku w pełni funkcjonalny, polski Hyperloop, wyruszy na polskie i europejskie trasy kolejowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
don Vito
Czyli na wiosnę 2019 wyjedzie na tory (torki?) modelik, a pełnowymiarowy prototyp wyjedzie na tory pół roku później (czyli będzie budowany bez czekania na wyniki testów modeliku). Klawo jak cholerka, a na mojej dłoni czeka miejsce na kaktus.
H
HMMM
żeby nie wyszło jak z elektrycznymi autami od państwa ...tyle milionów wydano i nie widać efektów
G
Gość
Pół Europy będzie latać do.. no właśnie dokąd?
F
FRanek
Zamienili pierwszy kwietnia na pierwszy grudnia?
j
jowitalliusz
Kolejne marzenie Matouszka kłamczuszka
j
jan
i jedziesz ponad 160...
R
Rafał
W Polsce pociąg Intercity nie może jechać ze średnią prędkością 160 km/h.
Co za brednie że pociąg pojedzie w Polsce 300 km/h.
Kto pojedzie państwowa spółka Intercity?
Ja już z pociągów nie korzystam wolę jechać Flixbus.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu