KFC i McDonald's mocno do tyłu przez niedzielny zakaz handlu. Tracą nawet 90 procent obrotów. Dlaczego? [26 stycznia 2019]

TK
McDonald i KFC rwą włosy z głowy przez zakaz handlu w niedziele. Dlaczego? Jak się okazuje, do niektórych restauracji zagląda jedynie jeden na dwudziestu klientów z pozostałych niedziel. Czyżby klienci nie byli świadomi, że niedzielny zakaz handlu nie dotyczy restauracji? Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez money.pl. Najbardziej ucierpiały obroty fast foodów w dużych centrach handlowych. Obroty spadają w dół nawet o 90 procent. To dane za rok 2018, a niedziel handlowych w 2019 jest jeszcze mniej.

Zakaz handlu w niedziele ciosem dla McDonald's i KFC

Jak wynika z analizy przeprowadzonej dla portalu money.pl duży spadek obrotów notują popularne sieci restauracji. Powodem jest zakaz handlu w niedziele. Jak się okazuje w niedziele niehandlowe do niektórych restauracji przychodzi tylko jedna dwudziestwa klientów, którzy odwiedzają je w pozostałe niedziele.

Badanie przeprowadziła firma technologiczna Proxi.cloud dla portalu money.pl i dotyczy sieci:

  • McDonalds
  • KFC

Czytaj także:
Zakaz handlu w niedziele: wrócą dwie niedziele handlowe w miesiącu?

Co z niego wynika?
W restauracji KFC w Kielcach przy Galerii Echo w niedziele niehandlowe pojawia się mniej niż 4 proc. osób, które odwiedzają ten przybytek w pozostałe niedziele. Niewiele lepiej jest w McDonald's w Częstochowie przy Galerii Jurajskiej.

Zakaz handlu w niedziele to katastrofa dla wspomnianych sieci. W związku z zaostrzeniem przepisów w styczniu niedziel handlowych ma być jeszcze mniej.

McDonald's i KFC tracą obroty w niedziele

Sprawdzono liczbę osób w wieku 18-35 lat odwiedzających restauracje w niedziele od marca do grudnia 2018. Zestawiono 20 niedziel handlowych i niehandlowych. Natężenie ruchu monitorowane było za pośrednictwem jednej z aplikacji agregujących promocje sieci.

Z badań wynika, że z dwóch największych sieci fast food w Polsce bardziej na zakazie cierpi KFC. W niehandlowe niedziele progi jej restauracji przekraczało zaledwie 44 proc. osób (tych z aplikacją w telefonie) odwiedzających je w pozostałe niedziele. W przypadku McDonald'sa proporcje są dużo lepsze - o 19 proc. osób mniej.

Różnice spowodowane są sposobem rozmieszczenia restauracji McDonald’s i KFC. Sieć McDonald's ma zdecydowanie więcej placówek wolnostojących, które niwelują działanie zakazu handlu, niż KFC, która większość swoich restauracji ma w centrach handlowych - zauważa Adam Grochowski, analityk firmy technologicznej Proxi.cloud.

Pocieszającym dla sieci KFC jest fakt, że w niehandlowe dni wzrasta liczba zamówień online. Największe spadki jednak notują restauracje z mniejszych miejscowości.

Wpływ na te zjawisko może mieć też sposób spędzania wolnego czasu przez mieszkańców, a także dostęp do rozrywek. W większych miastach są zdecydowanie większe galerie, które stały się swego rodzaju centrami rozrywki. Mieszkańcy chodzą tam do kina czy do centrum gier - wskazuje Grochowski.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Choroby zakaźne - oni pamiętają! Film Śląskiej Izby Lekarskiej

TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu