Luxtorpeda to jeden ze sztandarowych projektów w ramach Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Zgodnie z założeniami planu, kolej ma być jednym z silników polskiej gospodarki.
Luxtorpeda 2.0 jest porozumieniem największych podmiotów rynku transportowego w kraju. Chodzi o opracowanie nowoczesnej lokomotywy elektrycznej, elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz składu typu push- pull- poinformowano podczas konferencji ,,PKP Intercity Kolej Dużych Inwestycji – innowacyjna przyszłość”. Przy okazji przedstawiciele PKP Intercity i NCBiR podpisali list intencyjny dotyczący realizacji programu. W wyniku prac badawczo- rozwojowych prowadzonych przez różnych wykonawców, opracowany zostanie innowacyjny tabor kolejowy.
Myślimy o czymś, co jest innowacyjne na polskim rynku taborowym- mówił Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu PKP S.A. Jak tłumaczył, tabor będzie osiągał prędkości w granicach 230 km/h.
- Realizujemy największy w historii firmy program inwestycyjny, którego celem jest coraz lepsza jakość podróżowania. w ramach strategii 2016- 2020 z perspektywą do 2023r. zainwestujemy 7 mld zł w komfort pasażerów. Kolej to transport przyszłości, a PKP Intercity ma długoterminowe plany rozwoju swoich usług z wykorzystaniem innowacyjnych projektów- mówił Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.
PKP Intercity w grudniu zeszłego roku zapowiedziała realizację największego programu inwestycyjnego w historii firmy. Do końca 2023 roku spółka zamierza zaprojektować i kupić 25 lokomotyw elektrycznych, 7 elektrycznych zespołów trakcyjnych, 2 składy push-pull. Po 2023 roku ponad 70 proc. pociągów, ezt, lokomotyw, będzie dostosowanych do prędkości 160 km/h.
