Komunia, wesele, rocznica ślubu. Wybierz super lokal i nie przepłać!

Zbigniew Biskupski AIP
Piotr Krzyżanowski
Udostępnij:
Poszukując idealnego miejsca dla nas i naszych gości należy zawsze sprawdzić opinie, które na jego temat mają nasi znajomi. Internet daje również możliwość sprawdzenia doświadczeń innych w czasie imprez w danym lokalu na forach internetowych. Znajdziemy tam często informacje na temat tego, jak obsługa wybrnęła z kłopotliwych sytuacji, które w zasadzie w każdym miejscu mogą się zdarzyć.

Wiosna i lato to czas, w którym chętnie korzystamy z możliwości spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi. Okazji do tego zdecydowania nie brakuje – to moment, w którym organizujemy przyjęcia z okazji rodzinnych uroczystości takich jak np. chrzciny, komunie, śluby. Zwykle zależy nam na tym, aby wszystko tego dnia było dopięte na ostatni guzik. Na co zwrócić uwagę wybierając miejsce, aby zminimalizować możliwość nieprzyjemnych niespodzianek?

Organizacja przyjęcia dla kilku osób jest wyzwaniem, a co dopiero, gdy chcemy zaprosić na nie bardzo liczną rodzinę i znajomych. Logistyka związana z poczęstunkiem, usadzeniem gości, czy nawet zastawą, okazuje się naprawdę wymagająca. Dlatego też, coraz częściej decydujemy się skorzystać z oferty przygotowanej przez lokale wyspecjalizowane w organizacji takich wydarzeń – restauracje, kawiarnie, hotele, a także sale okolicznościowe.

Liczba miejsc, z pomocy których możemy skorzystać, stale rośnie. Możemy się o tym przekonać korzystając z wyszukiwarek internetowych, takich jak np. gdziewesele.pl, weselezklasą.pl czy chrzcinyikomunie.pl. Jak jednak w tym gąszczu wybrać miejsce, które nie tylko zapewni nam przestrzeń na przyjęcie, ale także spokój?

Pierwszym krokiem jest przygotowanie listy gości, których chcemy zaprosić – warto poza samą listą nazwisk zastanowić się, czy są to osoby w większości młode, czy raczej starsze, ile wśród zaproszonych osób jest dzieci?

Klimat miejsca dostosowany do specyfiki gości

Postarajmy się dopasować miejsce do charakteru naszych gości – najmłodszym warto zapewnić przestrzeń do zabawy, osobom starszym wygodne miejsca do siedzenia. Kolejnym krokiem jest zadbanie o poczęstunek – w zależności od formuły imprezy możemy zdecydować się na szwedzki stół z przekąskami albo zasiadany obiad.

W kwestii doboru potraw warto poprosić wybrane miejsce o przykładowe zestawy menu – warto zaufać pod tym względem osobom tam pracującym, które mają doświadczenie w organizacji dużych imprez. Wybierając potrawy warto uwzględnić preferencje żywieniowe naszych gości – np. wegetarian, osób nietolerujących laktozy czy glutenu. Przy obecnych trendach żywieniowych, przygotowywanie potraw zgodnie z zasadami poszczególnych diet jest już w zasadzie standardem – zwłaszcza w dobrych lokalach.

Przedsiębiorca musi być z polisą

Wybierając miejsce trzeba także spytać o posiadaną przez nie polisę ubezpieczeniową. To jedna z kwestii, która podpowie nam, czy dane miejsce podchodzi odpowiedzialnie do świadczonych przez siebie usług. To także powoduje, że możemy czuć się bezpieczniej, szczególnie jeśli lokal posiada polisę odpowiedzialności cywilnej. Wtedy w przypadku zatrucia, zgubienia płaszcza w szatni, czy np. zniszczenia przez kelnera ubrania jednego z naszych gości, osoba poszkodowana może ubiegać się o odszkodowanie.
- Warto podkreślić, że polisy stworzone z myślą o hotelach czy restauracjach dają wiele możliwości zabezpieczenia ich klientów. Większość osób nie zdaje sobie z tego sprawy, ale istnieje możliwość uzyskania odszkodowania w przypadku, gdy zostanie odwołana rezerwacja. Wyobraźmy sobie, że pracownik hotelu lub restauracji błędnie wpisze rezerwację dla dwóch różnych osób lub w wyniku nagłego i nieprzewidzianego zdarzenia, np. zalania restauracji, impreza jest odwołana. Jeśli jego polisa zawiera klauzulę „czyste straty finansowe”, wówczas wszelkie roszczenia gości w związku z tego rodzaju szkodą można pokryć w ramach ubezpieczenia – mówi Marcin Pabiś, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Majątkowych Concordii Ubezpieczenia.

- Należy jednak pamiętać, że szkodą w rozumieniu prawa cywilnego nie są kwoty, które goście hotelowi wydali na rezerwację, ale wszelkie dodatkowe koszty, które pojawiły się w związku ze zdarzeniem, takie jak koszty ponownej rezerwacji biletów, koszty poszukiwania nowego miejsca hotelowego itp. – podsumowuje ekspert Concordii.

Obejrzyj wideo:

60 sekund biznesu: Chcemy sklepów bez kolejek do kas i dlatego niestraszne są nam żadne nowe technologie zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie