Koniec nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej po 2035 roku. Polska głosowała przeciw

Piotr Szymański
Opracowanie:
UE nie chce rejestrować nowych samochodów spalinowych po 2035 roku.
UE nie chce rejestrować nowych samochodów spalinowych po 2035 roku. Tomasz Bolt/Polskapresse
Rada Unii Europejskiej przyjęła rozporządzenie określające bardziej rygorystyczne normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Regulacja zakłada 100 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla w przypadku nowych pojazdów po 2035 roku. – Polska głosowała przeciw zakazowi sprzedaży nowych samochodów spalinowych po 2035 roku – przyznała na Twitterze minister klimatu i środowiska Anna Moskwa.

Spis treści

UE nie chce samochodów spalinowych po 2035 roku

Przyjęcie przepisów przez Radę Unii Europejskiej oznacza de facto zakaz rejestracji nowych samochodów z silnikiem spalinowym od 2035 roku.

– Polska głosowała przeciw zakazowi sprzedaży nowych samochodów spalinowych po 2035 roku – napisała minister klimatu i środowiska Anna Moskwa.

– Nietransparentne i nieformalne dyskusje, gdzie Niemcy forsują rozwiązania korzystne głównie dla swojego rynku, pokazuje, że nie ma to nic wspólnego ze sprawiedliwą transformacją – oceniła.

Dodała, że czynnikami decydującymi o wyborze technologii na kolejne dziesięciolecia powinny być rynek i społeczeństwa, a nie przymus unijny.

W 2026 roku rewizja rozporządzenia

Jak zaznaczyła Moskwa, na 2026 rok planowana jest rewizja rozporządzenia dot. zakazu rejestracji nowych samochodów spalinowych.

– Jestem przekonana, że do tego czasu w UE zrozumieją absurd tej decyzji i plany w tym zakresie zostaną zweryfikowane – podkreśliła minister.

Nowe przepisy UE ws. aut spalinowych – co określają?

Nowe unijne przepisy określają następujące cele:

  • redukcja emisji CO2 o 55 proc. dla nowych samochodów osobowych i o 50 proc. dla nowych samochodów dostawczych w latach 2030-2034 w porównaniu z poziomami z 2021 roku;
  • 100 proc. redukcji emisji CO2 zarówno dla nowych samochodów osobowych, jak i dostawczych od 2035 roku.

W ostatnich tygodniach przyjęcie przepisów stanęło pod znakiem zapytania po tym, jak Niemcy zgłosiły sprzeciw, domagając się wyjątku dla tzw. e-paliw.

W wyniku negocjacji prowadzonych przez Berlin i Brukselę, do rozporządzenia dodano ostatecznie punkt dotyczący tej kwestii. Komisja Europejska zobowiązała się w nim do przedstawienia wniosku w sprawie rejestracji pojazdów napędzanych wyłącznie paliwami neutralnymi pod względem emisji CO2 po 2035 roku.

KE w 2026 roku dokona szczegółowej oceny postępów w osiąganiu celów 100 proc. redukcji emisji oraz ewentualnej potrzeby ich przeglądu.

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adam
E-paliwa czyli jeszcze większa dewastacja środowiska w celu pozyskania surowca. Wytną lasy tropikalne do końca ale przecież to nie u nas
e
elegancko
Jestem za wprowadzeniem zakazu, ale zacznijcie od samolotów i od państw co najwięcej generują zanieczyszczeń , jak wszyscy to wszyscy , albo wcale . Jak wiatr wieje od strony wschodu to powietrze będzie tak samo czyste nad Europą ,po wprowadzeniu zakazu tylko w UE .

Czy auto elektryczne jest bardziej ekologiczne od spalinowego, jak się zapali ?, kto będzie utylizował samochody i naprawiał baterie ile procent warsztatów się podejmie ? nawet wszystkie autoryzowane nie wiedzą nawet jak to zrobić , i mają na razie szczęście że nie ma reklamacji, tutaj już nie stanie byle mechanik czy elektryk bez uprawnień sep , ile lakierników zginie naprawiając blacharkę jak przypadkowo zamknie obwód 300 lub 600V , lub wybuch kondensatora , to już granat słabszy.
P
Piotr
To jeszcze nic Polacy nie wiedzą ile będzie kosztowało OC w 2035r

lekko licząc razy pięć bo firmy ubezpieczeniowe nie będą do tego interesu dokładać koszty napraw powypadkowych gigantyczne nie wspominam o kosztach gaszenia takiego pojazdu to już jest suma gigant - lewactwo to stan umysłu
g
gosc
Ktoś wie jak głosowało polskie lewactwo ?
g
gosc
28 marca, 17:41, Albercik, wychodzimy!:

Powinniśmy wyjść z Unii i to głośno trzaskając drzwiami. Sami sobie znajdziemy rynki zbytu, nikt nam nie będzie narzucał ile oraz czego mamy produkować, a czego nie produkować. Dosyć już eurokomuny.

Nie

UE trzeba zmieniać i wykopać lewackich liberałów

e
elo
28 marca, 18:40, Gość:

Polska zaś chce węgla na 200lat i ponoć tyle go ma, jak mawiał onegdaj anżej nazywany też przez niektórych prezydentem. Jego Tatuś (z tytułem profesora) powiedział nawet, że CO2 wytwarzane przez ten WUNGIEL jest nawet zdrowe i próbował to O ZGROZO uzasadniać. Panie Boże czym żeśmy na to zasłużyli?????????????????

Tak tak węgiel to życie:D Niech nasze dzieci, wnuki i prawnuki oddychają tym syfem:D Ku chwale związkowców:D

8gwiazdek
28 marca, 15:53, 8gwiazdek:

Ale pisiorki przecież już za momencik będziemy mieć polski, narodowo-wyzwoleńczy samochód elektryczny:D Wszak miliony już poszły na ten cel:) Na pewno niedługo będą efekty tej inwestycji. Prawda pisiorki? :)

28 marca, 17:12, 20002:

Tiak, tiak szczynko POlszewicka, jak zwykle "mądrze" i "elokwentnie" jak w szkiełku buhahaha

A coś źle napisałem? Ile już "rząd" pis wpier.dolił kasy w ten projekt? Gdzie są jakiekolwiek efekty? :) Jedyne co słychać to kwiki "bo Niemcy" :) Gdzie polska konkurencja? Gdzie walka o rynek? Z samego "bo Niemcy" nic wam tępaki nie przyjdzie :)

8gwiazdek
28 marca, 17:41, Albercik, wychodzimy!:

Powinniśmy wyjść z Unii i to głośno trzaskając drzwiami. Sami sobie znajdziemy rynki zbytu, nikt nam nie będzie narzucał ile oraz czego mamy produkować, a czego nie produkować. Dosyć już eurokomuny.

Wielka Brytania nie tak dawno wyszła z UE, a 2/3 obywateli już chce wracać bo jednak wpadli w lekką ch00jnie:) A gospodarczo stoją lepiej od polski:) Więc co ty głąbie proponujesz? :)

G
Gość
Polska zaś chce węgla na 200lat i ponoć tyle go ma, jak mawiał onegdaj anżej nazywany też przez niektórych prezydentem. Jego Tatuś (z tytułem profesora) powiedział nawet, że CO2 wytwarzane przez ten WUNGIEL jest nawet zdrowe i próbował to O ZGROZO uzasadniać. Panie Boże czym żeśmy na to zasłużyli?????????????????
P
Paweł
To robota Morawieckiego. To on wbrew zdrowemu rozsądkowi podpisał Fit 55
G
Gość
28 marca, 16:53, 8gwiazdek:

Ale pisiorki przecież już za momencik będziemy mieć polski, narodowo-wyzwoleńczy samochód elektryczny:D Wszak miliony już poszły na ten cel:) Na pewno niedługo będą efekty tej inwestycji. Prawda pisiorki? :)

8 gwiazdek, czyli w tym akurat wypadku PUSTY ŁEB.

A co tam u frustrata TuSSka, co tym razem obiecał PO-je-bom?

G
Gość
28 marca, 17:24, Polak:

Trudno kupię przed 2035 rokiem dwa nowe samochody spalinowe w cenie jednego elektryka i będę nimi jeździł do końca życia.

Nowe? Ty w życiu nowego samochodu gołodupcu sobie nie kupiłeś i już nie kupisz. A jedyna rzecz na jaką będzie cię stać to bilet miesięczny na autobus do jakiegoś większego miasta.

S
Syrena 105
A co na to ście rwo z Partii Oszustów-(PO) ???
A
Albercik, wychodzimy!
Powinniśmy wyjść z Unii i to głośno trzaskając drzwiami. Sami sobie znajdziemy rynki zbytu, nikt nam nie będzie narzucał ile oraz czego mamy produkować, a czego nie produkować. Dosyć już eurokomuny.
g
gosc
Tą decyzję podjęli lewaccy liberałowie którzy jeszcze rządzą w UE

Jak dostaną kopa przy następnych wyborach decyzje się zmieni.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu