Spis treści

Jakie wsparcie dla posiadaczy aut elektrycznych?
Polska, posiadając czwarty co do wielkości park pojazdów w Unii Europejskiej, w dużej mierze opiera się na samochodach używanych. Średni wiek pojazdów w kraju to blisko 15 lat, co jest wynikiem o 2,6 roku wyższym niż średnia dla krajów unijnych. Najstarsze i najbardziej zanieczyszczające środowisko samochody często trafiają w ręce klientów indywidualnych – podaje wtorkowy „Puls Biznesu".
– Jeśli chcemy osiągnąć dekarbonizację sektora transportu, wsparcie dla posiadaczy używanych pojazdów elektrycznych jest niezbędne. Nasze stowarzyszenie od dłuższego czasu apeluje o wprowadzenie takiego wsparcia, podobnego do systemów działających w innych krajach Unii Europejskiej. Wygląda na to, że nasze prośby w końcu zostaną wysłuchane – mówi Aleksander Rajch z Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności (PSNM), cytowany przez „Puls Biznesu".
Wyższe dopłaty do zakupu aut używanych, niż nowych
Według informacji podanych przez gazetę, na dopłaty do zakupu używanych elektryków ma zostać przeznaczonych ponad 373,7 mln euro, co w przeliczeniu daje około 1,6 mld zł.
– Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni wielkością przewidzianego budżetu. Jest on znacznie większy niż środki przeznaczone na wsparcie zakupu nowych pojazdów elektrycznych w ramach programu „Mój elektryk". Biorąc pod uwagę pozytywny wpływ dotychczasowych dopłat na rozwój sektora elektromobilności, możemy spodziewać się, że dofinansowanie zakupu używanych e-aut jeszcze bardziej przyczyni się do popularyzacji tej formy transportu – dodaje Rajch.
Wprowadzenie nowego programu dopłat ma na celu nie tylko wsparcie indywidualnych użytkowników w zakupie ekologicznych pojazdów, ale również przyspieszenie procesu dekarbonizacji sektora transportu w Polsce.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!