Las betonowych filarów w Krakowie. Tak ogromną inwestycją jest węzeł Grębałów!

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Filary zostały wybudowane wzdłuż linii kolejowej
Filary zostały wybudowane wzdłuż linii kolejowej Marcin Banasik
Jest ich kilkanaście i to właśnie na tych ogromnych konstrukcjach będzie opierała się część estakady trasy S7. Aby powstały budowlańcy musieli zużyć ogromne ilości stalowych prętów na zbudowanie zbrojenia, które potem zostało zalane betonem. To jeden z elementów ogromnej inwestycji drogowej, które realizowana jest na terenie Nowej Huty i Wzgórz Krzesławickich.

Ogromny plac budowy

Przejeżdżając autem ulicą Łowińskiego i Kocmyrzowską już teraz widać, że teren wokół drogi jest ogromnym placem budowy . Ziemne nasypy już dawno przewyższyły poziom ulicy. Do końca 2025 r. ma tam powstać potężny węzeł Grębałów. Wszędzie widać koparki, spycharki, ciężarówki i ekipy budowlańców. Obiekt połączy budowany odcinek trasy S7 z ul. Kocmyrzowską. Do tej pory wykonano już ponad 50 proc. prac budowlanych.

Węzeł Grębałów to jeden z czterech, które powstaną w ramach inwestycji drogi ekspresowej o długości ok. 18,3 km Kraków - Widoma. Obiekt powstaje na istniejącym już węźle w dzielnicy Wzgórza Krzesławickie.

Powstaną cztery węzły

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak i Mosty Łódź. Zgodnie z harmonogramem budowa odcinka S7 Kraków – Widoma ma się zakończyć w 2025 r.

Budowany odcinek drogi ekspresowej ma 18,3 km długości i połączy istniejące już węzły – Widoma i Kraków Nowa Huta. W ramach inwestycji powstaną cztery węzły (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna.

Przewidziana jest również budowa urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów i przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym i odprowadzającym wody opadowe.

Bolt nagra pasażerów

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Las betonowych filarów w Krakowie. Tak ogromną inwestycją jest węzeł Grębałów! - Gazeta Krakowska

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

X
X
10 listopada, 20:53, Onufry:

Wy w tym Krakowie macie jakąś aberację umysłową. Po co wam nowe drogi skoro robicie wszystko żeby nie można było po nich jeździć?

Od przyszłego roku wprowadzacie strefy czystego transportu czy jak to się tam nazywa. Jakieś chore rejestrowanie wjazdów do miasta. Ograniczacie parkingi, zwężacie ulice, podnosicie stawki za parkowanie. Małymi kroczkami chcecie wywalić prywatne samochody z miasta. Po cholerę wydawać miliony na takie drogi? Dla rowerów i elektryków wystarczy to co jest.

A z twoim umysłem też coś nie halo, skoro piszesz z Krakowa 😂😂😂

G
Grzegorz
10 listopada, 20:53, Onufry:

Wy w tym Krakowie macie jakąś aberację umysłową. Po co wam nowe drogi skoro robicie wszystko żeby nie można było po nich jeździć?

Od przyszłego roku wprowadzacie strefy czystego transportu czy jak to się tam nazywa. Jakieś chore rejestrowanie wjazdów do miasta. Ograniczacie parkingi, zwężacie ulice, podnosicie stawki za parkowanie. Małymi kroczkami chcecie wywalić prywatne samochody z miasta. Po cholerę wydawać miliony na takie drogi? Dla rowerów i elektryków wystarczy to co jest.

Po to robią żeby lody kręcić na tym-proste?

L
L
Kiedy Kocmyrzowska i Okilickiego będą rozbudowane by przyjąc ruch z tego?
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu