Miejsca pracy, miliardy na inwestycje. W Polsce powstaje fabryka baterii do samochodów elektrycznych

Maciej Badowski AIP
W nowych zakładach LG Chem zatrudnienie znajdzie ok. 2,5 tys. pracowników.
W nowych zakładach LG Chem zatrudnienie znajdzie ok. 2,5 tys. pracowników. Janusz Wójtowicz
LG Chem buduje fabrykę, która będzie mogła wyprodukować nawet 100 tys. sztuk wysokowydajnych baterii do samochodów elektrycznych. Budowa zostanie ukończona w 2018 r. Jak zapowiedziano podczas konferencji prasowej, będzie to największa w Europie fabryka produkująca baterie do samochodów elektrycznych.

Ponadto LG Chem zainwestowała ostatnio 1,4 mld zł w LG Chem Wrocław Energy – spółkę zależną zarządzającą zakładem produkującym baterie w Polsce, spółka udzieliła także gwarancji kredytowej o wartości 2,8 mld zł. LG Chem Wrocław Energy będzie wciąż dbać o zapewnienie mocy produkcyjnych odpowiadając na zapotrzebowanie rynkowe.

- Kiedy w 1998 roku w Seulu odbywała się olimpiada, to dopiero się poznawaliśmy. Co dziewiąty polski sportowiec zdobywał wtedy medal. To były niezłe czasy dla naszej lekkiej atletyki. A teraz mamy szansę na to, żeby już wkrótce co dziewiąty samochód jeżdżący po Europie miał baterię, czyli ten silnik nowoczesnego samochodu elektrycznego, wyprodukowany w Polsce- mówił podczas konferencji Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów. - Ona wpisuje się bardzo mocno w naszą strategię elektromobilności. Kiedy ją ogłaszaliśmy, raptem półtora roku temu, to na twarzach pojawiały się różne uśmiechy. A dzisiaj wszyscy przyznają, że to jest trend przyszłości- dodał.

W nowych zakładach LG Chem zatrudnienie znajdzie ok. 2,5 tys. pracowników, a w ramach firm kooperujących łączna liczba nowych miejsc pracy może być nawet dwukrotnie wyższa. Wysoki poziom technologiczny produkcji oraz planowane przez firmę utworzenie ośrodka badawczo-rozwojowego będą wymagały zatrudnienia ok. 400 inżynierów różnych specjalności: automatyków, elektroników, chemików i informatyków. LG planuje nawiązanie współpracy z uczelniami technicznymi w Polsce, szczególnie z Politechniką Wrocławską.

- Ta inwestycja to jest kilka miliardów złotych inwestycyjnych w ciągu dwóch lat. To jest około tysiąca miejsc pracy. To jest współpraca z uczelniami. To jest współpraca z polskimi dostawcami z czasem, bo to się nie dzieje od razu. To też jest współpraca przy samym wykonaniu inwestycji, to jest tak jak mówiłem, kila miliardów inwestycyjnych, więc kilka polskich firm będzie w stanie współpracować przy tej inwestycji- tłumaczy w rozmowie z AIP Marcin Chludziński, prezes ARP S.A.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
RobiNN
Nowe miejsca pracy to zawsze jakaś szansa, zwłaszcza dla osób mieszkających w okolicach Wrocławia. Tutaj dolnoslaskie-praca.pl możecie sobie poczytać o rynku pracy we Wrocławiu i okolicach. Pracy dla inżyniera nie zabraknie…. Ale jeszcze pozostaje pytanie ile będą płacić pracownikom z produkcji.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu