Modernizacja linii kolejowej z Pruszcza Gd. do portu w Gdańsku na finiszu [ZDJĘCIA]

Kazimierz Netka
Zakończono prace związane z budową nowych i modernizacją istniejących torów na linii towarowej nr 226 z Pruszcza Gdańskiego do Portu w Gdańsku
Zakończono prace związane z budową nowych i modernizacją istniejących torów na linii towarowej nr 226 z Pruszcza Gdańskiego do Portu w Gdańsku Przemek Świderski
Dobiega końca jedna z najważniejszych modernizacji szlaku towarowego z Pruszcza Gdańskiego do Portu Gdańsk.

- Zakończono prace związane z budową nowych i modernizacją istniejących torów na linii towarowej nr 226 z Pruszcza Gdańskiego do Portu w Gdańsku - informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Pociągi będą mogły też zwiększyć prędkość z 20 - 40 km na godzinę do 100 km na godzinę.

Projekt, o wartości 370 mln zł, poza uruchomieniem dwutorowej linii kolejowej i wyposażeniem jej w nową sieć trakcyjną, obejmuje modernizację lub budowę 24 obiektów inżynieryjnych

Największym obiektem inżynieryjnym, który powstał w ramach przedsięwzięcia, jest 124-metrowy most na Martwej Wiśle, po którym już od stycznia 2016 jeżdżą pociągi. Koszt jego budowy to 35 mln zł. Most został wyposażony w dwa tory, w miejsce jednego. Poprawiły się także warunki żeglugi, gdyż konstrukcja mostu pozwoliła poszerzyć czterokrotnie - do 50 metrów tor wodny . Obiekt jest też wyższy (światło mostu ma 9 metrów).

Czytaj więcej na ten temat: Nowy most nad Martwą Wisłą gotowy. Pociągi pojadą nawet "setką" [ZDJĘCIA]

- W ramach projektu wybudowano również Lokalne Centrum Sterowania Gdańsk Port Północ (LCS), w ramach którego uruchomione zostaną systemy: samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, zdalnego sterowania ruchem kolejowym oraz przekazywania informacji o pociągach. Pozwoli to w czasie rzeczywistym, z jednego miejsca, prowadzić ciągły nadzór nad ruchem pociągów - wynika z informacji, które przekazał Damian Makowski, kierownik kontraktu PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

W sumie wszystkie prace przy modernizacji linii mają się zakończyć w sierpniu, a jej łączny koszt wyniesie blisko 370 mln zł. Remont jest częścią programu portowego PKP, który zakłada do 2020 roku poprawę warunków przewozów towarowych do portów także w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu.

Czytaj więcej na ten temat: Inwestycje kolejowe na Pomorzu za 6 mld zł ułatwią podróże i dostęp do portów

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Modernizacja linii kolejowej z Pruszcza Gd. do portu w Gdańsku na finiszu [ZDJĘCIA] - Dziennik Bałtycki

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu