- Podnoszony jest środkowy element łuku, po jego zespoleniu ze skrajnymi elementami całość konstrukcji stalowej będzie gotowa. Potem będzie konieczna skomplikowana operacja nasuwania przęsła nad cieśninę Dziwna - podaje szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga S3 na odcinku Świnoujście - Troszyn będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W ramach kontraktów powstanie siedem węzłów drogowych, z czego cztery na odcinku Świnoujście - Dargobądz i trzy na odcinku Dargobądz - Troszyn.
Powstający odcinek połączy się z obwodnicą Troszyna. Przewidziana jest też budowa dwóch miejsc obsługi podróżnych. Przy węźle Wolin Wschód powstanie Obwód Utrzymania Drogi. Ponadto estakada, siedem wiaduktów i dwa mosty. Planowane są przejścia i przepusty dla zwierząt, w tym dwa górne o szerokości 50 metrów. Wykonawcą jest konsorcjum Polbud Pomorze (lider), PRD Nowogard i INTOP (partnerzy). Prace budowlane powinny zakończyć się w drugim kwartale tego roku.
To jeden z dwóch odcinków S3 w budowie. Drugi o długości 17 km, Świnoujście - Dargobądz, realizuje Polaqua. Wartość umowy to 688,8 mln zł.
