Myślała, że rozmawia ze znajomą. 30-latka padła ofiarą oszustwa na kod BLIK

Maciej Krajewski
Maciej Krajewski
Oszuści włamali się na konto jej znajomej.
Oszuści włamali się na konto jej znajomej. pixabay.com
30-letnia mieszkanka powiatu kartuskiego straciła 500 zł po tym, jak przesłała oszustowi kod BLIK. Kobieta była przy tym przekonana, że prowadzi konwersację ze znajomą. Policja apeluje o ostrożność.

Przestępcy wymyślają coraz to nowe metody oszustwa. Jedną z form wyłudzenia pieniędzy jest pozyskanie kodu BLIK od ofiary. Zdarza się, że nie zadziałają tu nawet proste rady, by takiego kodu nie udostępniać nieznajomym - oszuści bowiem próbują tej metody, włamując się wcześniej na konta naszych przyjaciół.

W taki właśnie sposób w środę 8 listopada pieniądze straciła 30-letnia mieszkanka powiatu kartuskiego. Na konto jej znajomej na portalu społecznościowym dokonano włamania, po czym nieznany sprawca wysłał do kobiety prośbę o pożyczkę.

- Niestety uwierzyła w to, że pomaga znajomej i podała kod. 30-latka straciła 500 zł - mówi sierż. Aldona Naczk, oficer prasowa KPP w Kartuzach.

ZOBACZ TEŻ:
Pijany i bez uprawnień kierował samochodem. Zatrzymany w Leźnie 25-latek był też poszukiwany

Sprawdźmy komu pomagamy!

Policjanci apelują: zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa!

- Prośby oszustów są różne: na leki, zagubiona została torebka, zagubiony portfel, brak pieniędzy na powrót do domu, brak pieniędzy na jedzenie, trudna sytuacja finansowa. Osoby podszywające się pod naszych znajomych tłumaczą, że teraz brakuje im środków, ale oddadzą je wieczorem, gdy tylko otrzymają przelew. Dlatego warto osobiście się spotkać ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne mu są pieniądze - radzi rzeczniczka kartuskiej komendy.

Ponadto mundurowi podsuwają kilka zasad, którymi warto się kierować ogólnie podczas korzystania z Internetu:

  • Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je.
  • Pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania.
  • Nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.
  • Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Myślała, że rozmawia ze znajomą. 30-latka padła ofiarą oszustwa na kod BLIK - Dziennik Bałtycki

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu