NBP przykładem nowoczesnego stylu zarządzania. „Naszym celem jest osiągnięcie statusu lidera światowej bankowości centralnej”

Redakcja Strefy Biznesu
W Narodowym Banku Polskim w epicentrum najważniejszych wydarzeń stoi Departament Generalny, którym kieruje Kamila Sukiennik
W Narodowym Banku Polskim w epicentrum najważniejszych wydarzeń stoi Departament Generalny, którym kieruje Kamila Sukiennik NBP
W Narodowym Banku Polskim w epicentrum najważniejszych wydarzeń stoi Departament Generalny, którym kieruje Kamila Sukiennik. W rozmowie z serwisem podatnik.info Dyrektor Departamentu opowiada o sukcesach NBP i Departamentu Generalnego, rozwoju stylu zarządzania, nowoczesnym podejściu do organizacji pracy.

NBP godzi nowoczesne zarządzanie z tradycją

Jednym z największych sukcesów obecnego Prezesa NBP Adama Glapińskiego, jak i jego Dyrektorów Departamentów NBP, jest pogodzenie nowoczesnego zarządzania bankiem z korzeniami wieloletniej tradycji organizacyjnej tej instytucji. Niewątpliwie przyczyniło się to do obecnych sukcesów Narodowego Banku Polskiego.

Kamila Sukiennik, Dyrektor Departamentu Generalnego uważa, że „umiejętność panowania nad stresem oraz świetna organizacja pracy są oczywistymi wymogami. W przypadku takich instytucji jak NBP –  dodatkowo – niepowtarzalność projektów w połączeniu z dużą zmiennością otoczenia, to okoliczności, które bezwzględnie wymagają wśród kadry kierowniczej wysokich umiejętności adaptacyjnych oraz kreatywności”.

Dodaje, że w „Departamencie Generalnym trwają nieustanne prace nad usprawnieniem modelu organizacyjnego banku. Doskonalenie wiedzy, stała obserwacja i analiza wiodących banków centralnych i innych instytucji finansowych – ich sposobów funkcjonowania oraz zmian i innowacji, jakim się poddają – są dla nas stałym punktem odniesienia”.

Co wyróżnia Departament Generalny NBP i jaki jest jego cel?

Co szczególnie wyróżnia na tle innych departamentów NBP właśnie Departament Generalny?

– Nie ma tutaj departamentów bardziej lub mniej „merytorycznych”, jak próbowano kiedyś wmówić opinii publicznej. Jest to sieć powiązanych i wzajemnie się wspierających jednostek z komplementarnymi kompetencjami. Aby efektywnie zarządzać, ale też inteligentnie udoskonalać procesy międzydepartamentalne, Departament Generalny musi dysponować szczegółową wiedzą na temat sposobu funkcjonowania każdego z nich. Sądzę, że jesteśmy jedynym departamentem w banku współpracującym z każdym departamentem w trybie bieżących relacji i znamy dokładnie każdą jednostkę organizacyjną – dodaje Kamila Sukiennik.

Najważniejszym celem Departamentu Generalnego jest planowanie strategiczne i operacyjne oraz „systematyczna ewaluacja efektywności poszczególnych departamentów”.

– Jednym z naszych najważniejszych celów jest osiągnięcie statusu lidera światowej bankowości centralnej. W obliczu wojny w Ukrainie kluczowe stało się dla nas wspomaganie departamentów kształtujących relacje z Narodowym Bankiem Ukrainy (…) Jako organizacja możemy o sobie powiedzieć, że w obliczu aktualnej sytuacji geopolitycznej stanęliśmy na wysokości zadania – mówi Kamila Sukiennik, Dyrektor Departamentu Generalnego Narodowego Banku Polskiego.

Więcej czytaj na stronie podatnik.info.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najem krótkoterminowy - czy zmienią się zasady?

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu