Nowe obwodnice i remonty dróg na Dolnym Śląsku

Na całym Dolnym Śląsku w ramach nowej perspektywy Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 powstanie wiele nowych obwodnic miast, wyremontowanie zostaną też liczne odcinki dróg. Samorząd województwa podpisał dotychczas umowy o wartości ponad pół miliarda zł co stanowi aż 70 % dostępnych środków unijnych przeznaczonych na rozwój dróg

Mała Obwodnica Świdnicy, Nowej Rudy, modernizacja drogi z Dzierżoniowa do Łagiewnik i wybudowanie środkowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia - to przykłady inwestycji które zrealizowano i służą już kierowcom, a pieniądze na ich budowę zostały w pełni wykorzystane. To dopiero początek wielkich inwestycji drogowych. Tylko w ciągu pierwszego półrocza 2016 roku służby marszałka podpisały umowy na 160 mln zł w ramach RPO na lata 2014-2020.

- To bardzo ważne, bo dzięki wysokiemu tempu prac jesteśmy w stanie skutecznie wykorzystać pieniądze unijne. Warto podkreślić, że tworząc plany inwestycyjne odpowiadamy na potrzeby całego regionu. Drogi są budowane równomiernie w całym regionie, a nie tylko w rejonach dużych miast. W ten sposób dbamy o zrównoważony rozwój - powiedział Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.

Do 2020 r. powstaną obwodnice wielu dolnośląskich miejscowości, m.in. Miękini, Brzegu Dolnego, Góry, Dzierżoniowa, Złotoryi, Nieszczyc i Brodowic oraz drogi dojazdowe do mostu na Odrze w Ciechanowie. Dokończona zostanie też cała Wschodnia Obwodnica Wrocławia.

Przed nami również m.in. przebudowa i modernizacja drogi wojewódzkiej 297 między Bolesławcem i Lwówkiem Śląskim oraz drogi wojewódzkiej nr 323 na odcinku Radoszyce - Gawrony. Takiej dynamiki wdrażania nowych inwestycji drogowych ma Dolnym Śląsku jeszcze nie było.

Remonty we współpracy z samorządami

Jeszcze w tym roku dolnośląski samorząd przeznaczy blisko 110 mln zł na przebudowę dróg wojewódzkich we współpracy finansowej z samorządami gminnymi i powiatowymi. Około 15 mln zł przeznaczone zostanie na modernizacje mostów. Samorząd województwa przygotowuje się do uruchomienia programu wsparcia remontów na drogach lokalnych w miejscach wskazanych przez władze powiatowe.

- Powiatom, które współ-uczestniczą z nami w programie utrzymania dróg, zaproponowaliśmy po 1 mln zł na przebudowę odcinków tych dróg wojewódzkich, które decyzją powiatów najbardziej wymagają remontu i poprawy bezpieczeństwa. W ramach ich wskazania i kwoty dofinansowania samorząd wojewódzki te drogi wyremontuje - mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa. Kontynuowany jest także wieloletni program chodnikowy, dzięki któremu poprawia się bezpieczeństwo użytkowników dróg wojewódzkich.

Rozwija się kolej aglomeracyjna

Obok rozwoju infrastruktury drogowej samorząd województwa sukcesywnie rozwija kolej aglomeracyjną, której integralną częścią może być kolej miejska.
- Bardzo poważnie myślimy o otwarciu pierwszej ściśle miejskiej linii kolejowej między Swojczycami a Wrocławiem Głównym przez Sołtysowice, Nadodrze i Mikołajów. Pociągi mogłyby kursować w porannych i popołudniowych godzinach szczytu około 8 razy na dobę. Jest duża szansa, aby takie połączenie obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie przy ścisłej współpracy z miastem Wrocław uczynić regularnym - dodaje Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.
RED

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

X
XYZ
...zapewne znowu kłamie...jak zwykle...
k
kolejorz
8 razy na dobę kolej miejska pomiędzy Swojcem a Głównym.szał.
do Warszawy jest 12 na dzień.
g
gtwdw
Są szanse aby Nowa trasa obornicka powstała w najbliższym 10 leciu ? Ktoś coś wie ?
M
Mada
Bezkrytyczny i kłamliwy artykuł. Z zakończeniem Wschodniej Obwodnicy Wrocławia do 2020 się nie wyrobią, no chyba że zdarzy się cud, a kolei aglomeracyjnej tylko się mówi i to od lat.
t
taka prawda
A co ma do tego przygłupie DUTKIEWICZ?? Dawno by już Dutkiewicza nie było u sterów jakby za przeciwników w wyborach miał porządnych kandydatów, a nie takie miernoty jak ta Paniusia z PiSu w ostatnich.
p
pęgowianin
No tylko znowu nie ma planów nowej trasy obornickiej. Jak tak dalej pójdzie to nie bedzie możliwosci jazdy dotychczasowa drogą z Wrocławia do Obornik Ślaskich. Już teraz jest tam koszmarnie tłoczno i niebezpiecznie, szczególnie w Lipie Piotrowskiej, Świniarach i Pegowie. A ciagle powstają z tej strony Wrocławia nowe domy i całe osiedla, szczególnie po kanalizacji Liy Piotrowskiej i Widawy. I co samorząd wojewódzki tego nie zauważa, tak jak i dziurawej drogi. Koszmar. Ale w końcu przyjdzie czas wyborów , to ludzie rozliczą ich z zajmowania się grami politycznymi , zamiast pracą dla mieszkańców.ZAPAMIETAMY!!!
z
zed
Wrocław trzeba oddutkiewiczyć!!!
M
Maniek
Juziek, tobie wystarczy rower!
J
Juzik
a kiedy bedzie owodnica bez oławe
P
Prokus
Metro w Budapeszcie kursuje co 2,5 minuty.....
a
arek
Nie ma takiej opcji, aby w 4 lata ukończyli dwa odcinki Wschodniej Obwodnicy Wrocławia! Może uda się z tym odcinkiem łączącym Łany z Długołęką. Ale odcinka przez Wysoka nikt nawet nie tknie, bo nie wiedzą jak rozwiązać konflikt z mieszkańcami!
B
Baca drobiu
Dobra zmiana wszystko zrobiłaby,ale nie ma pieniędzy,przecież najważniejsza jest pamięć o narodzie,nie szkodzi że nie masz prezentu ,ale najważniejsze że pamiętałeś o babci i mówisz to naokoło,tylko pamięć się liczy.
K
Kierowca
Czekamy jeszcze na S8 na południe od Wrocławia na początek do Kłodzka, można by zacząć od obwodnicy Łagiewnik, a później dalej do Boboszowa. Wyczekiwana jest także S5 przez Mirosławice do Świdnicy i dalej przez okolice Bolkowa do Jeleniej Góry
b
bolo
A co z obwodnicą Oławy?????
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu