Nowe zasady dla korzystających z Ubera. Sprawdź co się zmieni od 18 maja

AIP/ MB
Pasażerowie będą mieli obowiązek potwierdzenia w aplikacji, że przestrzegają przyjętych zasad i zachowują środki bezpieczeństwa.
Pasażerowie będą mieli obowiązek potwierdzenia w aplikacji, że przestrzegają przyjętych zasad i zachowują środki bezpieczeństwa. Szymon Starnawski/ Polska Press
Uber globalnie zainwestuje 50 milionów dolarów w środki bezpieczeństwa. Działania w Polsce obejmują bezpłatne przegrody i instrukcje bezpieczeństwa w samochodach, listy wytycznych dla pasażerów i kierowców oraz zwrot kosztów zakupu środków ochrony osobistej dla kierowców i dostawców.

Od przyszłego tygodnia wszyscy pasażerowie, kierowcy i dostawcy przed przejazdem lub dostawą otrzymają w aplikacji dedykowane informacje dotyczące bezpieczeństwa. Z kolei już teraz w Polsce Uber wyposaża kierowców w przesłony do pojazdów, a od wielu tygodni oferuje zwrot kosztów za środki ochrony osobistej.

W wyniku wprowadzonych zmian kierowcy za każdym razem gdy włączą aplikację będą zobowiązani do potwierdzenia, że podjęli odpowiednie środki bezpieczeństwa, takie jak np. zasłonięcie ust i nosa, zachowywanie zasad higieny czy dbanie o czystość pojazdu.

Na innych rynkach, kierowcy będą proszeni o wykonanie zdjęcia (selfie), aby sprawdzić czy mają na sobie maskę lub odpowiednio zakryte usta i nos. Osoby, które negatywnie przejdą tę weryfikację nie będą mogły przejść w tryb online w aplikacji.

Pasażerowie będą mieli obowiązek potwierdzenia w aplikacji, że przestrzegają przyjętych zasad i zachowują środki bezpieczeństwa, takie jak mycie rąk, zajęcie miejsca na tylnym siedzeniu czy uchylanie okien w celu poprawy wentylacji.

Nowe zasady wejdą w życie już 18 maja i potrwają przynajmniej do końca czerwca. Po tym czasie firma zdecyduje o kolejnych krokach, zgodnych z wytycznymi lokalnych władz oraz WHO.

- Po kilku miesiącach próśb o pozostanie w domu dla bezpieczeństwa własnego i najbliższych, podejmujemy bezprecedensowe środki, by wesprzeć społeczność naszych użytkowników w powrocie do pracy i ponownym korzystaniu z naszych usług. Uber zapewni między innymi miliony masek, a także podejmie współpracę z Unilever w celu dystrybucji zestawów środków dezynfekcyjnych. Wspólnie ponosimy odpowiedzialność za bezpieczeństwo i zdrowie naszych społeczności: Uber, pasażerowie, kierowcy, dostawcy i restauracje - każdy z nas- komentuje Dara Khosrowshahi, CEO Uber.

W Polsce wprowadzone zostaną następujące działania w celu zapewnienia zwiększonego bezpieczeństwa:

  • Udostępnienie przesłon ochronnych dla kierowców. Pierwsza partia przesłon została rozdystrybuowana w ubiegłym miesiącu. Uber planuje udostępnić przesłony większości aktywnych kierowców we wszystkich miastach w Polsce, na wszystkich produktach (X, Select, Black) do końca czerwca.
  • Instrukcje bezpieczeństwa (dołączone do przesłon) edukujące i przypominające wszystkim użytkownikom o wytycznych z zakresu bezpieczeństwa.
  • Lista wytycznych dla kierowców i dostawców.
  • Lista wytycznych dla pasażerów.
  • Zwrot kosztów za zakup środków ochrony osobistej dla każdego kierowcy i dostawcy
  • Nowa polityka anulowania przejazdu: kierowcy otrzymają możliwość bezkosztowego anulowania przejazdu, jeżeli pasażer nie będzie posiadał maski. Analogiczne rozwiązanie zyskają pasażerowie. Decyzja o odwołaniu przejazdu musi być podyktowana względami bezpieczeństwa.
  • Nowy system informacji zwrotnej dot. zdrowia i higieny: pasażerowie oraz kierowcy w ramach aplikacji będą proszeni o potwierdzenie stosowania się do zasad bezpieczeństwa i higieny. Naruszenia tych norm będą groziły utratą dostępu do aplikacji.
  • Materiały edukacyjne WHO: Na podstawie konsultacji ze Światową Organizacją Zdrowia, Uber przygotował materiały edukacyjne dotyczące przejazdów współdzielonych i dostaw jedzenia. Informacje te są udostępniane pasażerom, kierowcom, kurierom i restauracjom. Posłużą również jako podstawa do produkcji filmów edukacyjnych, dostępnych z poziomu aplikacji.

Obejrzyj wideo:

Kontrola NIK: 1/3 żołnierzy wymagających szkolenia w ogóle go nie odbyła

Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym wyzwaniem dla firm

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu
Dodaj ogłoszenie