Od piątku znów krócej jedziemy pociągiem do Krakowa, Katowic i Wrocławia

Zbigniew Biskupski AIP
Andrzej Wisniewski / Polskapresse

Pociągi wracają na Centralną Magistralę Kolejową
 
Od piątku, 11 sierpnia 2017 r., po miesięcznych pracach na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK) pociągi znów oferują dobre podróże ze stolicy do Wrocławia, Krakowa, Katowic.
 
–  Sprawnie przeprowadzone prace na Centralnej Magistrali Kolejowej umożliwią wygodniejsze i szybsze połączenia między kluczowymi ośrodkami w kraju. W przyszłości pozwolą na podniesienie prędkości na modernizowanym odcinku nawet do 230 km/h. Pasażerowie zyskają nie tylko wyższy komfort podróży po CMK, ale także lepszą jakość obsługi na stacji Włoszczowa Północna – powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel.
 
Miesięczne zamknięcie linii (od 10 lipca do 10 sierpnia) PKP Polskie Linie Kolejowe SA wykorzystały na wybudowanie nowego posterunku technicznego w Pilichowicach, montaż 34 z 47 rozjazdów, wywieszenie prawie 50 km sieci trakcyjnej oraz wybudowanie nowej nastawni na stacji Włoszczowa Północ. Co istotne na posterunku w Pilichowicach zabudowano 4 rozjazdy, które pozwolą w przyszłości  na przejazd pociągów z prędkością do 230 km/h. Dzięki temu zwiększa się przepustowość linii tzn. możliwość przejazdu większej liczby pociągów.
 
Wartość 5 projektów realizowanych na CMK opiewa na 162 mln zł. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, a poziom ich zaawansowania wynosi niemal 70%.Po ich zakończeniu skróceniu ulegnie czas przejazdu między Warszawą a południowymi regionami Polski.

Czytaj też:
Sejm uchwalił, prezydent szybko podpisał nowe prawo o szybkiej eksmisji na bruk. Czy teraz może ona spotkać każdego lokatora?
 
Inwestycje PKP PLK SA na CMK, po zakończeniu wszystkich prac, zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h. Prace są częścią większego projektu: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”.

Obejrzyj wideo
60sekundBIZNESU - Dlaczego w Polsce tak ciężko prowadzić firmę?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najem krótkoterminowy - czy zmienią się zasady?

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
józek

ludziom obok działek  bez rekompensaty sieci energetyczne postawili szmaciarze niszcząc im działki bez pozwolenia bez wiadomości .

k
kulejarz

zo   Franca Józefa tj  za  Nieboszczki  Austryji  to lux torpedy  na parę  157  km pokonywały w 195 minut wg   rozkładu jazdy kulejowego z roku 1985.   ha ha

k
konrad

W latach 90 tez jechałem pociągiem 2 godzz Rzeszowa  do Krakowa. Teraz wpompowali miliardy i co? czas porózy ten sam?

G
Gre_Rzeszów

NO tak .... do Katowic. W tej chwili pociągi IC - dalekobieżne, pokonują trasę z Krakowa do Katowic w 2 godziny ! Do tego ponad 2 godziny z Rzeszowa do Krakowa i mamy łącznie ponad 4 (Cztery)!!! 

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu