W ostatniej dekadzie deweloperzy oddali do użytkowania ponad 1 mln mieszkań. To oznacza, że kilka milionów mieszkańców Polski zetknęło się z dostępną ofertą, weszło w relację z firmami realizującymi nowe inwestycje i wyrobiło sobie własną opinię na temat firm deweloperskich, jakości świadczonej przez nie obsługi oraz efektywności komunikacji. W które z tych przekonań i poglądów wierzyć?

Kluczowe okazało się zaangażowanie reprezentatywnej części rynku – przedstawicieli 70 największych spółek deweloperskich, realizujących ogromną większość projektów powstających aktualnie w Polsce, odcięcie się od emocjonalnych ocen, które po latach pracy na tym rynku każdy w sobie nosi. Drugim krokiem było dostarczenie obiektywnych danych – opinii ludzi, których proces powstawania nowych mieszkań bezpośrednio dotyczy: potencjalnych klientów, lokalnych społeczności, ale też aktywistów i społeczników. Postawiliśmy sobie pytanie, jak realnie możemy odpowiedzieć na ich potrzeby, gdzie są najważniejsze punkty styku, które wpływają na doświadczenia tych osób i co można zrobić, by były jak najlepsze – wyjaśnia Marcin Kawecki, General Manager for RE Poland w Grupie OLX, w której skład wchodzi Otodom.

W efekcie tych wspólnych prac i analiz powstał katalog zaleceń i rekomendacji, który wraz z wynikami badań rynkowych posłużył do stworzenia Kompendium Dobrych Praktyk Dewelopera – zbioru najlepszych rozwiązań wypracowanych przez rynkowych liderów. Opracowanie powstałe z inicjatywy Otodom i przy współpracy z PZFD ma być inspiracją dla małych i dużych firm deweloperskich do systematycznego podwyższania standardów w zakresie obsługi klienta i transparentności komunikacji.