Spis treści
W nowym, rocznym rozkładzie jazdy, liczba połączeń do/z Bydgoszczy nie ulegnie zmianie.
Nadal kursować będzie 26 par pociągów całorocznych. Sezonowo będą jeździć dodatkowe 3 pary, czyli o 1 więcej niż do tej pory. Z Bydgoszczy do Warszawy pasażerowie będą mieli do wyboru 9 par połączeń całorocznych, 7 do Krakowa (5 całorocznych i 2 sezonowe), 12 do Poznania, 7 do Wrocławia, 6 do Katowic (5 całorocznych i 1 sezonowe), a 17 do Trójmiasta (15 całorocznych i 2 sezonowe).
Tak pojedziemy pociągiem z Kujaw i Pomorza za granicę
Z województwa kujawsko-pomorskiego można wyruszyć bezpośrednio również za granicę.
Wzorem lat ubiegłych przez Bydgoszcz całorocznie kursować będzie pociąg relacji Gdynia - Berlin, a sezonowo uruchomione zostanie połączenie do Bohumina.
Nowy rozkład przynosi wzrost komfortu podróżowania. Liczba pociągów kategorii TLK zmniejszy się na rzecz składów kategorii IC.
Dzięki wzmacnianiu floty PKP Intercity kolejnymi nowymi i zmodernizowanymi wagonami i elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT), liczba par połączeń kategorii IC z/do Bydgoszczy zwiększy się z 24 do 25.
Nową, wyższą kategorię otrzyma pociąg Doker relacji Gdynia - Katowice - Gdynia, który w nowym rozkładzie kursować będzie już jako IC Doker obsługiwany nowoczesnym elektrycznym zespołem trakcyjnym ED160 FLIRT. To oznacza, że 25 par całorocznych połączeń z 26, to pociągi kursujące w ramach kategorii IC, czyli ekonomicznej, ale zapewaniającej komfortową podróż.
Bezpośredni pociąg z Bydgoszczy do Zakopanego. Nowe połączenia do Kłodzka i Lublina
Od 22 grudnia wrócą bezpośrednie całoroczne połączenia do Zakopanego. Mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego będę mogli dojechać do stolicy Tatr pociągiem IC Witkacy. Dotychczas, ze względu na prace modernizacyjne prowadzone na trasie Kraków - Zakopane, bezpośrednio pociągiem pod Tatry można było dojechać tylko w wakacje i ferie zimowe lub przez cały rok, ale korzystając z zastępczej komunikacji autobusowej od/do Krakowa.
Od 10 grudnia zaplanowane zostały 2 połączenia z Bydgoszczy do Kłodzka - IC Heweliusz oraz TLK Rozewie. Podczas podróży pasażerowie przesiądą się we Wrocławiu do pociągu jadącego do Kłodzka, który będzie obsługiwany zmodernizowanym pojazdem ED74. Natomiast pociąg IC Rejewski będzie kursował w wydłużonej relacji Bydgoszcz - Lublin - Bydgoszcz.
Ponadto skład IC Zamoyski pojedzie w zmienionej relacji Kołobrzeg/Gorzów Wielkopolski - Rzeszów - Kołobrzeg/Gorzów Wielkopolski.
- W sezonie wakacyjnym pociągi TLK Wydmy, TLK Korsarz oraz IC Bursztyn będą obsługiwały Włocławek, Aleksandrów Kujawski, Toruń oraz Solec Kujawski.

Te pociągi PKP Intercity pojadą bez Warsa
Jednak spółka PKP Intercity podjęła też zaskakującą decyzję. Jak poinformował portal rynek-kolejowy.pl, wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy PKP Intercity, w grudniu 2023 roku, międzynarodowe pociągi "Polonia" i "Moravia" będą kursować bez wagonów Wars. Co więcej, na ten moment nie wiadomo bowiem, czy pociągi będą wyposażone, chociażby w mobilne minibary (wózki) z ciepłymi napojami typu kawa, herbata oraz przekąskami. Spółka zamierza zwiększyć liczbę posiadanych wagonów Wars, ale dopiero w przyszłości.
- Jesteśmy na etapie ustalania z usługodawcą możliwości zapewnienia usługi gastronomicznej z wózka w najbliższym możliwym terminie - powiedział cytowanemu serwisowi Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Dodajmy, że "Polonia" to kurs kategorii InterCity z Warszawy do Wiednia i z powrotem, a "Moravia" dotyczy trasy z Wiednia do Katowic.
Ponadto, jak czytamy na stronie www.intercity.pl, 1 grudnia bez Warsa pojedzie:
- pociąg IC nr 48102/3 „SZYNDZIELNIA” relacji Bielsko-Biała Główna - Ustka,
Od 2 grudnia bez wagonu restauracyjnego pojadą pociągi:
- IC nr 86103/2 „SZKUNER” relacji Słupsk - Wrocław Główny
- IC nr 6304/5 GROTTGER” relacji Wrocław Główny - Przemyśl Główny.
