Port Lotniczy w Gdańsku - nowy terminal
- Kończy się kolejny wielki etap inwestycyjny na naszym lotnisku - mówił Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. - Za nami trudny czas dla branży lotniczej. W Porcie Lotniczym Gdańsk wykorzystaliśmy jednak pandemię koronawirusa, by dokonać skoku rozwojowego, który pozycjonuje nas w czołówce i daleko przed konkurencją. Podjęliśmy śmiałą decyzję i zrealizowaliśmy inwestycję, mimo kryzysu w lotnictwie i strat, które ponosiły firmy w naszej branży. Z perspektywy czasu, sytuacji na rynku inwestycyjnym i budowlanym, wzrostu cen i galopującej inflacji, budowa pirsu została wykonana na dobrych warunkach i za dobrą cenę.
Jak przyznał prezes gdańskiego lotniska, dzięki piersowi, obsługa pasażerów będzie teraz szybsza, sprawniejsza i prowadzona w doskonałych warunkach.
- Oddajemy pasażerom nową, komfortową przestrzeń, dzięki której ich obsługa będzie szybsza, sprawniejsza i prowadzona w doskonałych warunkach - dodał prezes Tomasz Kloskowski. - Większy terminal pasażerski to dobra wiadomość szczególnie dla latających do krajów spoza strefy Schengen, takich jak Wielka Brytania, Irlandia czy Gruzja oraz do wakacyjnych miejsc w Turcji, Egipcie, a niedługo także w Meksyku, Dominikanie i Tajlandii oraz na Zanzibarze i Kubie. Podróżujący do tych miejsc będą obsługiwani w nowym pirsie. Port Lotniczy Gdańsk wkracza na wyższy poziom obsługi i mamy nadzieję, że odczują to nasi goście. To szczególnie ważne w przededniu sezonu wakacyjnego, który, mamy nadzieję, będzie dla nas bardzo pracowity, dzięki ciągle zwiększającej się liczbie pasażerów.
Nowy Terminal w Gdańsku - 2022
Jak informuje Portu Lotniczy w Gdańsku, na parterze pirsu jest część przylotowa, a na piętrze strefa odlotów. Specyfiką działania i zarządzania nowego obiektu będzie możliwość dostosowania punktów wyjść do samolotów do bieżących potrzeb, poprzez zwiększanie lub zmniejszanie odpowiednio strefy obsługi Schengen i non-Schengen.
Zwiększona została liczba gate’ów odlotowych z 20 do 30. Jest więcej punktów odprawy paszportowej w części odlotowej (wzrost z 6 do 8) i przylotowej (z 8 do 12). Mamy większą halę odbioru bagażu i bagażownię przylotową. W nowym pirsie są dwa nowe bus gate’y, przez które pasażerowie będą przechodzić bezpośrednio z terminalu do autobusów, a następnie jechać do samolotów. Przy nowym pirsie są 4 nowe rękawy dla samolotów i mamy ich już w sumie 9.
- Niezwykle sobie cenimy współpracę z Portem Lotniczym - dodała Angelika Cieslowska, prezes zarządu Korporacji Budowlanej DORACO, wykonawcy pirsu. - Odnaleźliśmy partnera, który podobnie jak my, patrzy w przyszłość z dużym optymizmem i pragnie zmieniać na lepszą codzienność milionów ludzi. Cieszymy się, że mogliśmy swoją wiedzą i doświadczeniem wspierać w ostatnich latach kolejne etapy rozwoju portu lotniczego. Nowoczesny terminal reprezentuje światowy poziom, co podkreśla nie tylko branża lotnicza i turystyczna, ale też sami podróżni. Życzę Portowi Lotniczemu dalszego dynamicznego rozwoju, a wszystkim podróżującym, biznesowo, czy też turystycznie, wspaniałych doświadczeń na gdańskim lotnisku. Niech będzie on zawsze ekscytującym początkiem podróży i zawsze komfortowym jej końcem.
Umowę na budowę piersu podpisano 15 października 2019 roku, a budowę rozpoczęto jeszcze przed końcem tego samego roku. 23 czerwca 2022 roku terminal zostanie oddany do użytku. Łączny koszt jego budowy wyniósł 255 milionów złotych.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zmiany w Porcie Lotniczym w Gdańsku. Obsługę ładunków przejmie Welcome Airport Services
