Modernizacja trasy w Katowicach pochłonie aż 3,2 mld zł
W trakcie dzisiejszej konferencji prasowej podkreślono, że wśród inwestycji, na jakie ogłoszono przetarg, znalazła się bardzo istotna modernizacja trasy Katowice-Katowice Ligota, a także całej linii Chabówka-Nowy Sącz oraz przebudowa stacji w Ostródzie.
- Dziś ogłaszamy przetargi na szacunkową kwotę 4,6 mld zł. Dotyczą modernizacji linii 104 Chabówka – Nowy Sącz, stacji Ostróda, prac na linii nr 6 na odc. Geniusze – Kuźnica Białostocka oraz trasy Katowice Szopienice – Katowice – Katowice Piotrowice - mówił podczas konferencji Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Wartość wszystkich ogłoszonych przetargów wynosi już w 2022 roku 11 mld zł. Modernizacja trasy w Katowicach ma kosztować ok. 3,2 mld zł, a modernizacja linii 104 - 1 mld zł.
Według ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, ogłoszenie przetargów to dobra informacja dla wszystkich, nie tylko dla mieszkańców województwa śląskiego.
- Przede wszystkim dla tych, którzy długo czekali, czasem nawet kilkadziesiąt lat, na inwestycje kolejowe w swoich regionach. Przed nami nowe otwarcie dla polskiej kolei. To także potwierdzenie, że stawiamy na kolej jako ekologiczny środek transportu, że polityka klimatyczna, w dobrym znaczeniu tego pojęcia, jest w naszym kraju realizowana - zaznaczał minister Andrzej Adamczyk.
Nie przeocz
W trakcie konferencji przekonywano, że inwestycje poprawią przepustowość na głównych szlakach, a po ich zakończeniu na liniach będą panowały najnowocześniejsze standardy. Zapewniono także, że prace nie spowodują paraliżu i zamykania odcinków tras.
- Zawsze przynajmniej jeden tor będzie czynny - podkreślił Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za sprawy kolejowe.
Przetargi mają być rozstrzygnięte w ciągu 6 do 9 miesięcy, a prace ruszą na początku 2023 roku. Czas realizacji inwestycji w Katowicach oszacowano na 48 miesięcy.
Musisz to wiedzieć
