Polacy coraz odważniej korzystają z taksówek - z dnia na dzień dynamicznie wzrasta liczba kursów

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Wszelkie zalecenia dotyczące bezpieczeństwa nadal obowiązują kierowców i pasażerów, m.in. dezynfekcja, noszenie osłony nosa i ust oraz zajmowanie miejsc na tylnym siedzeniu przez pasażerów. Tomasz Czachorowski / Polska Press
Kryzys związany z pandemią koronawirusa nie ominął również branży przewozowej. Zalecenie o pozostaniu w domu wpłynęło na liczbę przejazdów realizowanych przez kierowców – stopniowo tracili oni zlecenia z lotnisk, dworców, firm, miejsc rozrywki i kultury. Według danych FREE NOW, w Polsce, druga połowa marca spowodowała nagły spadek liczby realizowanych kursów o ponad 80 proc. Teraz, gdy miasta wracają do życia, platforma notuje ponowne wzrosty.

W lutym tego roku FREE NOW w Polsce osiągnęło rekordową liczbę zrealizowanych zamówień w historii, notując wzrost o 110 proc. względem lutego ubiegłego roku. Wybuch pandemii pod koniec marca spowodował nagły spadek liczby kursów o ponad 80 proc., który utrzymywał się do połowy kwietnia. Dane FREE NOW pokazują, jak mocno biznes mobilności miejskiej jest uzależniony od decyzji rządzących o zamknięciu kolejnych portów komunikacyjnych, miejsc kultury i rozrywki oraz instytucji w miastach.

Na dobrej drodze

Obecnie branża mobilności miejskiej na nowo się odradza. Od połowy maja, gdy Polska weszła w tzw. “trzeci etap odmrażania gospodarki”, FREE NOW notuje cotygodniowo przyrost liczby zrealizowanych kursów o +20 proc..

Kto czyta, nie błądzi - kliknij!

- Początek roku 2020, pod względem realizowanych zleceń, był dla FREE NOW jednocześnie najlepszym i najgorszym okresem w historii. Osiągnęliśmy poziom bardzo dynamicznego wzrostu, by następnie, w związku z pandemią, nagle doświadczyć największego spadku. Aktualnie jesteśmy na dobrej drodze powrotu do znaczącego wzrostu i osiągamy już blisko połowę wolumenu zamówień sprzed pandemii, a przełamanie 50 proc. jest kwestią kilku następnych dni. Otwarcie granic i uruchomienie kolejnych połączeń lotniczych będzie miało znaczący wpływ na powrót rynku przewozowego do normalności. Liczymy, że jeszcze pod koniec roku 2020 powrócimy do stanu sprzed pandemii. Mamy również świadomość, że ten plan jest uzależniony od sytuacji epidemicznej w Polsce i decyzji rządzących - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.

Najwięcej kursów FREE NOW realizuje obecnie w weekendowe wieczory, co jest spowodowane ponownym otwarciem lokali gastronomicznych od połowy maja. W tygodniu, zamówienia FREE NOW pochodzą w większości od osób przemieszczających się do/z pracy, które unikają komunikacji zbiorowej.

Jako platforma, mamy potencjał do dalszego rozwoju i utrzymujemy wszelkie środki, które pozwalają nam go osiągać. Nasze cele pozostają niezmienne: pozycja lidera w każdym polskim mieście, pomoc kierowcom w przejściu reformy taxi i bycie dla nich wyborem numer jeden na rynku, a także rozwój oferty hulajnóg hive, które od maja można wypożyczyć wyłącznie przez aplikację FREE NOW - dodaje Krzysztof Urban.

Alternatywy w czasach kryzysu

FREE NOW podjęło szereg działań w związku z pandemią koronawirusa,
a

  • by zapewnić bezpieczeństwo i pomoc dla kierowców i pasażerów:
  • ●od marca ponad 4 tysiące kierowców zostało wyposażonych w elastyczne przesłony ochronne, a przejazd z takim autem gwarantuje zamówienie w nowej opcji Lite+Screen,
  • ●FREE NOW podjęło akcję “Taxi dla Zdrowia” wspierającą personel medyczny i laborantów w darmowych przejazdach do szpitali, w usłudze “Dla Zdrowia”,
  • ●aby zapewnić kierowcom alternatywne źródło zleceń w czasach największego spadku liczby kursów, platforma podjęła współpracę z siecią supermarketów polegającą na dostawie zakupów spożywczych przez kierowców FREE NOW,
  • ●od czerwca, platforma oferuje firmom program FREE NOW to Work, który ma pomóc pracownikom powrócić do biur korzystając z bezpiecznej taksówki w codziennych przejazdach do pracy.

Rękojmia czy gwarancja. Co jest korzystniejsze? #ZROZUM

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Artykuł na zamówienie FreeNow. 90% to brednie, zlecenia im przyrastają bo kursy są 50% tańsze niż normalne taxi, a nawet niż hulajnogi !!! z tego kierowca jeszcze płaci prowizję dla firmy, a to wszystko przy wzroście cen w kraju, wszystkiego. Na ZUS nie wystarcza.

Ta firma wraz z Uberem zniszczyła rynek taxi, tam pracują głównie ukraincy i desperaci i to do pierwszej pseudo wypłaty.

Generalnie freenow dba głównie o swój pozytywny PR i nic więcej.

W
W temacie

Szkoda że w artykule Prezes nie pochwalił się jak to zatrudnia do wożenia klientów kierowców którzy nie posiadają licencji taxi oraz pojazdy którymi kierują, które również nie posiadają żadnej licencji ani zezwolenia na wożenie zarobkowe klientów. Zresztą te same NIELEGALNE pojazdy i kierowcy jeżdżą dla u i B.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3