Polacy pokochali mikro elektromobilność. Nikt w Europie na taką skalę nie korzysta z e-hulajnóg czy elektrycznych rowerów

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Użytkownicy e-hulajnóg, pytani o najważniejsze zalety mikromobilności, wskazują w pierwszej kolejności na znaczną oszczędność czasu (58%), przyjemność z jazdy (53%) oraz łatwość użytkowania i dużą dostępność pojazdów (52%).
Użytkownicy e-hulajnóg, pytani o najważniejsze zalety mikromobilności, wskazują w pierwszej kolejności na znaczną oszczędność czasu (58%), przyjemność z jazdy (53%) oraz łatwość użytkowania i dużą dostępność pojazdów (52%). Piotr Krzyżanowski/Polska Press
Drogie paliwo i coraz większe przekonanie do potrzeby ochrony klimatu przed ociepleniem to główny powód, że Polacy nie tylko w aglomeracjach chętnie korzystają z elektrycznych hulajnóg i w tej kategorii stali się liderami w Europie.

Polska jest obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem w Europie pod względem mikro elektromobilności. Dowodzą tego dane dostarczone przez globalnego operatora mikromobilności Dott.

W II kwartale bieżącego roku polscy użytkownicy wykonali ponad trzykrotnie (322%) więcej przejazdów e-hulajnogami Dott niż rok wcześniej. Na drugiej pozycji plasują się Włochy, które odnotowały prawie dwukrotnie większy wzrost – 178%, a na trzecim miejscu Belgia – 164%. Liczba nowych klientów Dott w Polsce wzrosła zaś kwartalnie niemal 2,5-krotnie – tutaj także jesteśmy liderem wśród europejskich rynków Dott.

Dott na swoich wszystkich europejskich rynkach obsłużył średnio o 192 proc. więcej przejazdów niż 12 miesięcy wcześniej. Polska wyraźnie przoduje także jeśli chodzi o tempo przyrostu nowych klientów. W drugim kwartale 2022 roku było ich o 235% więcej niż w pierwszym. Dla porównania, w Belgii liczba klientów zwiększyła się kwartalnie o 116%, we Francji i Włoszech odpowiednio o 89% i 85%.

Dlaczego coraz chętniej wybieramy e-hulajnogi?

Użytkownicy Dott, pytani o najważniejsze zalety mikromobilności, wskazują w pierwszej kolejności na znaczną oszczędność czasu (58%), przyjemność z jazdy (53%) oraz łatwość użytkowania i dużą dostępność pojazdów (52%).

- Nie bez znaczenia pozostają też finanse. W dobie rekordowo wysokich cen paliw, e-hulajnoga staje się nie tylko komfortowym, ale również korzystnym pod względem ekonomicznym środkiem transportu. Możemy nią sprawnie i w rozsądnej cenie przemieszczać się w przestrzeni miejskiej - wskazuje Michał Paprocki, General Manager Dott w Polsce.

E-hulajnogi i elektryczne rowery podbijają Polskę i Europę

- Warto też zaznaczyć, że korzystanie z e-hulajnogi zamiast samochodu sprawia, że znacznie, bo nawet o 6 kg na dystansie 50 km, redukujemy ilość dwutlenku węgla emitowanego do środowiska - jak wynika z danych JATO Dynamics. Mamy więc jeszcze jedną, ekologiczną zaletę mikromobilności – dodaje Michał Paprocki.

Dott notuje w Europie nie tylko dynamiczny wzrost liczby klientów, ale też kontynuuje ekspansję geograficzną i systematycznie wchodzi na nowe rynki. W tym roku rozpoczął działalność m.in. w Sztokholmie czy Tel-Avivie. Ostatnio wygrał też przetarg na dostawę e-hulajnóg i e-rowerów we francuskim Grenoble. Dott obecnie posiada w swojej flocie ponad 40 tys. e-hulajnóg oraz 10 tys. e-rowerów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu