- Rosnąca z miesiąca na miesiąc odwiedzalność centrów handlowych oraz utrzymujące się trendy powrotu do zakupów stacjonarnych napawają optymizmem. Jednak wciąż patrzymy z niepokojem na zbyt wolno postępujący program szczepień i niebezpieczeństwo kolejnej fali pandemii- mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH, cytowany w komunikacie.
Jednocześnie ekspert zwraca uwagę na przyspieszenie procesu szczepień. - Zwracamy uwagę na konieczność osiągnięcia zbiorowej odporności poprzez masowe szczepienia, ale równolegle prosimy o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa- dodaje.
Porównując wyniki odwiedzalności w lipcu tego roku do analogicznego okresu z 2020, w każdym tygodniu odnotowywany był wzrost liczby odwiedzających. - W pierwszym tygodniu wakacji centra handlowe odwiedziło o 8 proc. osób więcej niż rok temu w podobnym okresie, w pozostałe tygodnie wyniki wahają się od 103 do 107 proc.- podaje PRCH.
Jednak, wyniki są niższe niż w odpowiednim okresie sprzed pandemii. Tygodniowy footfall oscyluje w granicach 82-87 proc. wyników z analogicznego okresu 2019 roku.
Polacy wracają do centrów handlowych. Jednak wyniki odwiedza...
W porównaniu do czerwca 2021 odwiedzalność wzrosła o 5 proc. Najlepszy rezultat osiągnięty został w sobotę, podobnie jak w czerwcu. Był to 10 dzień lipca, gdy odwiedzalność wzrosła aż o 12 proc. w porównaniu z analogicznym dniem w roku 2019, przed pandemią- wynika z danych.
Wyniki potwierdzają dane M/platform, lipiec 2021 to kolejny miesiąc ze wzrostem obrotów w handlu tradycyjnym w ujęciu rok do roku. W dużej mierze wzrost ten był konsekwencją rosnących cen towarów spożywczych, a zatem obserwowanego obecnie poziomu inflacji. - Wzrost wartości koszyka wynoszący 5% rok do roku wyrównał się zatem z raportowanym przez GUS lipcowym poziomem inflacji- zauważono.
Natomiast Zofia Morbiato, Dyrektor Generalna Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług podkreśla, że "odwiedzalność centrów (badanie przeprowadzone w 124 centrach handlowych w całej Polsce) nie wróciła do poziomu z 2019 roku". - W lipcu 2021 według badań Proxi cloud odnotowaliśmy 34 proc. mniej wizyt i 38 proc. mniej unikalnych klientów w stosunku do tego samego miesiąca 2019 r. Na podstawie naszych raportów wewnętrznych obserwujemy zwiększoną konwersję, która jest wynikiem starannego planowania zakupów przez naszych klientów, przy jednoczesnym ograniczaniu wizyt w centrach - podkreśla, cytowana w komunikacie.