https://strefabiznesu.pl
reklama

Polskie marki podbijają rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Nie tylko butami i odzieżą

Agata Wodzień-Nowak
Opracowanie:
Polskie marki są coraz szerzej znane w Europie Środkowo-Wschodniej
Polskie marki są coraz szerzej znane w Europie Środkowo-Wschodniej Aneta Zurek / Polska Press
W regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz krajach bałtyckich działa już łącznie około 2,9 tys. sklepów polskich marek. Co najmniej 26 marek z Polski zdecydowało się na ekspansję w tym kierunku, wynika z raportu firmy Colliers.

Spis treści

Raport: co najmniej 26 polskich marek na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej

Raport podkreśla, że wśród polskich marek, które rozwinęły swoją działalność za granicą, szczególnie wyróżniają się segmenty dyskontów, odzieży i obuwia. Silna pozycja polskiej mody w regionie wynika głównie z ekspansji marek z Grupy LPP, takich jak Reserved, Sinsay, Mohito, House i Cropp.

Grupa LPP buduje solidną pozycję w regionie, stając się kluczowym graczem w europejskiej branży odzieżowej. Warto również zwrócić uwagę na rozwój marek takich jak HalfPrice czy 4F, które posiadają już kilkadziesiąt sklepów poza Polską.

Sektor obuwniczy i artykułów skórzanych z Polski podbija zagraniczne rynki

Raport zwraca uwagę na silną pozycję sektora obuwniczego i artykułów skórzanych, co jest zasługą działalności marek CCC oraz e-obuwie. Popularne w regionie są także produkty marek Wittchen czy Wojas. We wrześniu pierwszy salon w Słowacji otworzyła polska marka Ochnik.

Polskie marki konsekwentnie zwiększają swoją dostępność w analizowanych krajach. Ekspansję prowadzą również marki z branży spożywczej, artykułów dziecięcych i dla matek (Cocodrillo), a także kosmetyczne, takie jak Inglot czy Ziaja.

Niszowe rynki europejskie i zagraniczne marki w Polsce

Polskie firmy coraz częściej wchodzą na europejskie rynki niszowe, które charakteryzują się długoterminowym potencjałem. Warto zwrócić uwagę na zagraniczny rozwój polskich marek z branży fitness, napędzany konsolidacją i ekspansją. Przykładem jest Benefit Systems, właściciel programu MultiSport, który dynamicznie rozwija swoją działalność w regionie, m.in. przejmując w Bułgarii kluby fitness działające pod marką „Flais”.

Na polskim rynku działa już ponad 2 tys. 440 sklepów należących do 22 marek z regionu CEE i krajów bałtyckich. Ekspansja zagranicznych marek do Polski jest widoczna przede wszystkim w sektorze spożywczym oraz zdrowia i urody. Aż 75% wszystkich marek z regionu obecnych na polskim rynku reprezentuje jedną z tych dwóch kategorii, jak podkreśla Alicja Tucholska-Kuran z Colliers.

Ekspansja polskich firm w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

Pod względem ekspansji w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wyróżnia się rynek czeski, z którego aż 43 marki prowadzą w regionie łącznie 5 tys. 226 sklepów. Litwa również wykazuje szeroki zakres działalności eksportowej, z 32 lokalnymi markami działającymi w regionie CEE i krajach bałtyckich, głównie w Polsce i na Łotwie. Słowacja posiada najmniej aktywnych marek poza granicami kraju.

Źródło:

Polska Agencja Prasowa

Biznes

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu