Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska. Operatorowi grozi ogromna kara. Mamy stanowisko firmy

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
– Hasło „1200 GB za darmo na rok”, jakim sieć reklamuje swoją promocję na internet, może wprowadzać w błąd – poinformowano w komunikacie.
– Hasło „1200 GB za darmo na rok”, jakim sieć reklamuje swoją promocję na internet, może wprowadzać w błąd – poinformowano w komunikacie. Przemysław Świderski/Polska Press
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Hasło „1200 GB za darmo na rok”, jakim sieć reklamuje swoją promocję na Internet, może wprowadzać w błąd. Operatorowi grozi kara do 10 proc. obrotu. – Jeśli w ocenie UOKiK-u komunikacja oferty nie była wystarczająco jasna, jesteśmy gotowi ją poprawić – czytamy w stanowisku opublikowanym przez T-Mobile Polska.

Zarzuty dla T-Mobile Polska. Czego dotyczą?

Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów –poinformował Urząd w poniedziałkowym komunikacie. Hasło „1200 GB za darmo na rok”, jakim sieć reklamuje swoją promocję na internet, może wprowadzać w błąd – zaznaczono.

– Obiecywane przez spółkę korzyści różnią się od rzeczywistych profitów i są uwarunkowane opłatami, o szczegółach których konsumenci mogą nie być należycie informowani. W rzeczywistości przyznawane są co miesiąc pakiety internetowe o wielkości 100 GB, maksymalnie przez 12 miesięcy, o ile konsument odnawia cyklicznie ofertę, płacąc za każdym razem co najmniej 35 zł – wyjaśniono.

Informacje o szczegółach promocji "prawie niewidoczne"

Urząd przypomina, że promocja obowiązuje w T-Mobile na kartę od 7 lutego. Kanały emisji kampanii obejmują reklamę telewizyjną, internetową zewnętrzną oraz punkty sprzedaży. Spółka prowadziła także kampanie w sieci sklepów Żabka.

– Duże hasło reklamowe, w polskim lub ukraińskim języku, na różowym tle to wizualna forma prezentacji promocji. Informacje o jej szczegółowych warunkach pozostają prawie niewidoczne, zapisane kilkunastokrotnie mniejszą czcionką, u dołu materiałów handlowych. Analiza materiałów reklamowych w przestrzeni miejskiej wykazała, że są one nieczytelne i nawet najbardziej uważny konsument nie ma możliwości poznania szczegółów promocji – podaje UOKiK.

– Po zapoznaniu się z reklamą konsument powinien mieć ogólne, ale zgodne z rzeczywistością, wyobrażenie na temat prezentowanej oferty. Tymczasem hasło promocyjne T-Mobile może sugerować otrzymanie jednorazowego pakietu danych o wielkości 1200 GB, nie zaś kilkanaście mniejszych pakietów pod warunkiem uiszczania opłaty cyklicznie. Gdyby konsumenci od razu dysponowali pełnymi informacjami dotyczącymi promocji i wiedzieli, że muszą w ciągu roku wydać co najmniej 420 zł, aby dostawać co miesiąc 100 GB internetu, mogliby nie zdecydować się na skorzystanie z oferty – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, cytowany w komunikacie.

Jednocześnie zaznaczono, że na reklamie zewnętrznej pojawia się także kod QR odsyłający do strony internetowej poświęconej promocji, co jednak nie może zostać uznane za wystarczające zaznajomienie konsumentów z jej istotnymi zasadami.

T-Mobile: Oferta powstała w zgodzie z mechaniką właściwą dla usług na kartę

– Oferta powstała w zgodzie z mechaniką właściwą dla usług na kartę, w których to korzystanie z różnorodnych bonusów jest związane z posiadaniem aktywnego konta lub pakietu, a to najczęściej oznacza konieczność comiesięcznych doładowań – czytamy w komunikacie T-Mobile Polska.

Operator w oświadczeniu chwali się, że "na przestrzeni blisko rocznej obecności oferty na rynku otrzymał setki pozytywnych sygnałów od klientów na temat samej oferty i zaledwie kilka zgłoszeń związanych z jej komunikacją".

– Niemniej, jeśli w ocenie UOKiK-u komunikacja oferty nie była wystarczająco jasna, jesteśmy gotowi ją poprawić, tak by zadbać o zadowolenie jak największej liczby klientów – zapowiedziano.

– W najbliższych dniach przekażemy UOKiK-owi materiały związane z promowaniem oferty i będziemy współpracować z urzędem, by poprawić komunikację oferty na taką, która nie pozostawia wątpliwości co do jej warunków – dodano w oświadczeniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Ceny złota na nowym, historycznym poziomie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Edyward
No własnie zamówiłem i się okazało, że trzeba płacić a nie za darmo. Banda decydentów
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu