„Strefa Biznesu” w nowej odsłonie
Nowa „Strefa Biznesu” to nie tylko nowoczesna, uporządkowana i bardziej biznesowa szata graficzna, ale również wyraźne postawienie na fachowość i rozpoznawalność autorów. Redakcja stawia na autorów znanych już internautom, jak i na nowe twarze. Ich teksty publikowane będą m.in. w nowej zakładce „Subiektywnie o biznesie”. Portal wzbogacił się również o nowe specjalistyczne treści, jeszcze lepiej dopasowane do potrzeb przedsiębiorców, menedżerów, inwestorów i wszystkich zainteresowanych biznesem oraz gospodarką. Ponadto wysoki kontrast tekstu z tłem zapewnia doskonałą czytelność, idealną dla portalu biznesowego. Szeryfowe fonty dodają elegancji, a uzupełniające je bezszeryfowe czcionki zwiększają klarowność. Zastosowany w projekcie jasny beż nadaje stronie profesjonalny charakter, wprowadzając subtelną głębię. Ciepły, lecz stonowany odcień tworzy przyjazną atmosferę, sprzyjającą budowaniu zaufania użytkowników.
Jak podkreśla Rafał Kerger, dyrektor wydawniczy serwisów tematycznych i redaktor naczelny serwisu „Strefa Biznesu” uruchomienie nowej wersji serwisu to nie tylko zmiana wizualna, ale przede wszystkim jakościowa.
– Odświeżona „Strefa Biznesu” to nie tylko nowy, bardziej biznesowy layout, ale przede wszystkim prostszy dostęp do fachowych i merytorycznych treści. Postawiliśmy na przejrzystość, jakość i promowanie naszych autorów – zarówno tych, których czytelnicy już znają, jak i tych nowych. Cieszy nas również to, że z miesiąca na miesiąc rośnie liczba użytkowników serwisu, co potwierdzają dane z badania Mediapanel. To dla nas jasny sygnał, że stajemy się ważnym źródłem wiedzy o biznesie, gospodarce i finansach i dlatego się zmieniamy – dodaje Kerger.
Transformacja Strefy Biznesu wpisuje się w szerszą strategię cyfrową realizowaną przez Polska Press Grupę. Jak zaznacza Zenon Nowak, prezes zarządu Polska Press Grupy, zmiany w serwisach tematycznych to kolejny krok w kierunku tworzenia nowoczesnych i przyjaznych Internautom produktów online.
– Zmiana naszych serwisów to fundament, na którym budujemy kolejne etapy transformacji cyfrowej w Polska Press Grupie. Start nowej odsłony www.strefabiznesu.pl to jeden z elementów strategii rozwoju naszych produktów tematycznych. Chcemy dostarczać użytkownikom najwyższej jakości treści w angażującej formie i z myślą o ich potrzebach. Co więcej, data premiery nowego serwisu „Strefy Biznesu” nie była przypadkowa — zależało nam, aby zbiegła się z kongresem Impact’25, jednym z najważniejszych wydarzeń technologiczno-gospodarczych w Europie Środkowo-Wschodniej, którego „Strefa Biznesu” jest partnerem medialnym – komentuje prezes zarządu Polska Press Grupy.
Serwis został zbudowany na bazie systemu CMS 2.0 oraz autorskiej platformy NSK, co zapewnia nie tylko lepszą wydajność, ale także sprawniejsze zarządzanie treściami i ich dystrybucją w różnych kanałach – cyfrowych i tradycyjnych. Wdrożono także funkcje AI, wspierające redaktorów. Za graficzne aspekty zmian w serwisie odpowiada Tomasz Bocheński – dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, zaś za przygotowania technologiczne i koordynację całego projektu odpowiada Łukasz Zymer, dyrektor IT w spółce, wraz z zespołem.
Odświeżona wersja serwisu wprowadza również nowoczesne rozwiązania reklamowe. Zoptymalizowana struktura strony pozwala na lepszą ekspozycję materiałów redakcyjnych i jednocześnie zwiększa efektywność wyświetlanych formatów reklamowych, przy zachowaniu komfortu użytkowników.
Serwis StrefaBiznesu.pl odnotowuje dynamiczny wzrost popularności wśród internautów, co potwierdzają najnowsze wyniki badania Mediapanel. W ujęciu rocznym liczba realnych użytkowników (RU) wzrosła aż o 194%. Tak znaczący przyrost potwierdza, że Strefa Biznesu skutecznie odpowiada na potrzeby czytelników poszukujących rzetelnych, aktualnych i pogłębionych treści z zakresu gospodarki, biznesu i ekonomii.
O Polska Press Grupie
Polska Press Grupa to jedna z największych spółek medialno-technologicznych w Polsce. Jako jedyna firma medialna w kraju posiada w swoim portfolio ogólnopolski portal informacyjny, 22 serwisy regionalne, ponad 500 serwisów miejskich pod marką Nasze Miasto, a także serwisy e-commerce, branżowe i tematyczne. Grupa wydaje również 20 dzienników, które wciąż stanowią istotne źródło informacji na poziomie regionalnym. Polska Press to media pierwszego wyboru dla mieszkańców całego kraju, angażujące się w życie lokalnych społeczności i doceniające unikalność każdego regionu.