Oznacza to wzrost o 2,5 procent w stosunku do roku poprzedniego. Jest on przede wszystkim generowany w segmencie dyskontów, a w jego tle nadal pozostają rosnące ceny.
W ciągu ostatnich pięciu lat liczba dyskontów wzrosła o blisko 80 proc., do niemal 3 tys. placówek, a udziały rynkowe sieci dyskontowych w tym okresie podwoiły się - czytamy w raporcie "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2013-2015". Ich udział w rynku sięga 17 procent , a na milion mieszkańców przypada już prawie 80 sklepów dyskontowych.
Dyskonty pozostaną wiodącym pod względem tempa rozwoju segmentem rynku. Prognozy wskazują, że za trzy lata będzie działać ok. 4 tysiące dyskontów, czyli ponad 100 na milion Polaków, które mogą odpowiadać już za prawie czwartą część rynku spożywczego.
Gdzie najczęściej robimy zakupy? W Biedronce - szczegóły poniżej.
