Zarząd VRG chce wystosować wniosek do zwyczajnego walnego zgromadzenia spółki w sprawie sposobu podziału zysku netto spółki za rok obrotowy 2024.
Powyższy wniosek zawiera rekomendację niewypłacania dywidendy z zysku za rok 2024 i przeznaczenia zysku netto wykazanego w sprawozdaniu finansowym spółki za rok obrotowy 2024 w wysokości 8.071.360,17 zł w całości na zasilenie kapitału zapasowego - czytamy w komunikacie.
Jednocześnie spółka podała, że ta rekomendacja zakłada odstąpienie od polityki dywidendowej przyjętej przez zarząd 18 maja 2022 roku w odniesieniu do podziału zysku za rok 2024.
Dzisiaj akcje spółki VRG spadały. Około godziny 13:00 za papiery spółki płacono 3,85 zł, co oznacza spadek o 3,27%.
Spółka potrzebuje środki na inwestycje w sklepy
Rekomendacja wynika z chęci zapewnienia spółce kapitału niezbędnego do dalszego rozwoju jej działalności oraz realizacji planowanych inwestycji dotyczących m. in. rozwoju segmentów odzieżowego i jubilerskiego w zakresie infrastruktury wspierającej procesy zarządzania biznesem, a także otwarć nowych lub odnowienia istniejących już powierzchni handlowych salonów stacjonarnych marek grupy kapitałowej spółki - tłumaczy spółka w komunikacie.
Wcześniej spółka sygnalizowała, że planowane wydatki inwestycyjne w 2025 mają wynieść ok. 41 mln zł.
Wyniki za 2024 rok były dobre, ale niewystarczające
Pod koniec kwietnia w opublikowanym raporcie W całym roku 2024 spółka miała 87,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 101,73 mln zł zysku rok wcześniej. W tym okresie spółka miała 1 375,02 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 1 301 690 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 261,07 mln zł wobec 239,36 mln zł zysku rok wcześniej.
Natomiast w ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 8,07 mln zł w całym roku wobec 28,19 mln zł rok wcześniej.
To wtedy właśnie prezes Mateusz Kolański w liście do akcjonariuszy wyjaśniał plany na ten rok.
- W 2025 roku działania rozwojowe będą kontynuacją prac podejmowanych w ciągu całego poprzedniego roku - z myślą o przejściu w segmencie odzieżowym do fazy intensywniejszej budowy przychodów, a w segmencie jubilerskim z nastawieniem na utrzymanie dynamiki wzrostu, którą marka W.Kruk wyróżnia się od lat na tle rynku - napisał wtedy prezes Kolański.
Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w 2024 roku wyniosły 604,1 mln zł i były o 11,3 mln zł (tj. o 1,9%) wyższe od przychodów osiągniętych w 2023 roku. Udział sprzedaży online w przychodach segmentu odzieżowego wyniósł 23,6% w 2024 roku w porównaniu do 20,1% udziału sprzedaży online w 2023 roku. Grupa w ramach segmentu odzieżowego wykazała w 2024 roku stratę netto na poziomie 11,7 mln zł w porównaniu do straty netto 9,2 mln zł w 2023 roku (pogorszenie wyniku o 2,5 mln zł).
Z kolei przychody segmentu jubilerskiego w 2024 roku wyniosły 770,9 mln zł i były wyższe o 62 mln zł względem 2023 roku (wzrost o 8,7%). Zysk netto segmentu jubilerskiego w 2024 roku wyniósł 99,5 mln zł i spadł o 11,4 mln zł (10,2%) w stosunku do 2023 roku.
Na koniec 2024 roku segment odzieżowy składał się z 319 salonów o łącznej powierzchni ponad 36 tys. mkw. Natomiast segment jubilerski obejmował 177 salonów (14,45 tys. mkw).
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Głównym udziałowcem spółki jest Porozumienie akcjonariuszy VRG (Jan Kolański i Mateusz Kolański).
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
