Spis treści
Spółka odnotowała w I kw. wzrost przychodów do 6,5 mln zł, w porównaniu z 4,7 mln zł rok wcześniej. EBITDA wzrosła z 0,9 mln zł do prawie 3 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł blisko 1,5 mln zł, co oznacza wzrost o 96% w ujęciu rok do roku.
Z początkiem marca The Farm 51 zaprezentował graczom swoją największą produkcję Chernobylite 2: Exclusion Zone, która pojawiła się na platformie Steam w formule wczesnego dostępu (Early Access). Spółka rozwija tytuł zgodnie z zaprezentowaną roadmapą, planując kolejne aktualizacje, premierę wersji finalnej na PC w IV kwartale 2025 r. oraz wydanie gry na konsole nowej generacji.
Jak podaje spółka w komunikacie do końca marca 31 marca Chernobylite 2: Exclusion Zone wygenerowało ponad 109 tys. dolarów przychodu netto (po odliczeniu prowizji platformy Steam). Równolegle w ramach działań promocyjnych, sprzedano przeszło 30 tys. egzemplarzy pierwszej części gry oraz dodatków, co przełożyło się na blisko 104 tys. dolarów przychodu netto. W raportowanym okresie spółka zwiększyła swój zysk netto o około 96%.
- Zakończyliśmy pierwszy kwartał br. solidnym wynikiem finansowym, co pokazuje skuteczność naszych działań zarówno w obszarze sprzedaży, jak i rozwoju produktów. Chernobylite pozostaje naszą kluczową marką, a dotychczasowe wyniki osiągnięte przez obie części gry potwierdzają jej potencjał rynkowy. Widzimy pozytywną reakcję graczy na już wprowadzone zmiany w Chernobylite 2 i jesteśmy przekonani, że to dopiero początek. Naszym celem jest dalsze umacnianie pozycji tytułu oraz dążenie do jeszcze lepszych rezultatów w kolejnych kwartałach - powiedział Robert Siejka, prezes The Farm 51.
W I kwartale 2025 r. zespół The Farm 51 koncentrował się na intensywnych pracach produkcyjnych nad tzw. „megapatchem” do Chernobylite 2, który został opublikowany w kwietniu br. Aktualizacja zawierała poprawki błędów zgłaszane przez graczy, zmiany w balansie rozgrywki oraz usprawnienia w zakresie wydajności i interfejsu. W ocenie zespołu była to kluczowa aktualizacja w procesie odbudowy zaufania społeczności graczy.
- Konsekwentnie realizujemy plan aktualizacji gry, który został pozytywnie przyjęty przez graczy. „Megapatch” stanowi fundament pod dalszy rozwój Chernobylite 2 i przybliża nas do osiągnięcia kluczowego celu: ponad 70% pozytywnych recenzji na platformie Steam. Dla nas to nie tylko poprawki błędów, ale także odpowiedź na sugestie naszej społeczności, która odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości Chernobylite 2 - powiedział Wojciech Pazdur, członek zarządu i dyrektor produkcji w The Farm 51.
Chernobylite 2 na konsole
Spółka jednocześnie kontynuuje prace nad wersjami konsolowymi gry przeznaczonymi na PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S, co zgodnie z zapowiedzią stanowi istotny element strategii rozwoju marki. Oczekuje się, że premiera konsolowych wersji Chernobylite 2 przyczyni się do dalszego wzrostu bazy graczy i zwiększenia sprzedaży na nowych rynkach. Ponadto The Farm 51 pracuje nad dalszym rozszerzaniem zawartości gry zgodnie z roadmapą opublikowaną w kwietniu 2025 r., która obejmuje nowe misje, lokacje oraz mechaniki rozgrywki, które mają na celu podniesienie jakości i atrakcyjności produkcji.
Jednym z najważniejszych wydarzeń kwartału była udana kampania na Kickstarterze, która zakończyła się 13 lutego br. Projekt Chernobylite 2: Exclusion Zone zebrał ponad 200 tys. euro, co stanowiło 211% zakładanego celu (niemal 815 tys. zł). Kampania potwierdziła duże zainteresowanie grą oraz silne zaangażowanie społeczności międzynarodowej.
Spółka otrzymała dofinansowanie projektu badawczo-rozwojowego
Dodatkowo w maju spółka otrzymała również decyzję o przyznaniu dofinansowania w wysokości ponad 2,1 mln zł na realizację projektu badawczo-rozwojowego, którego celem jest stworzenie zaawansowanego środowiska symulacyjnego dla bezzałogowych statków latających (dronów) działających w warunkach walki radioelektronicznej. Całkowity koszt projektu szacowany jest na ponad 4,3 mln zł.
The Farm 51 to polskie studio deweloperskie z siedzibą w Gliwicach, notowane na NewConnect i specjalizujące się w tworzeniu gier komputerowych i rozwiązań technologicznych z wykorzystaniem fotogrametrii oraz wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Spółka została założona w 2005 r. przez doświadczonych twórców gier i od tego czasu konsekwentnie rozwija własne projekty, łącząc unikalne doświadczenia narracyjne z nowoczesną technologią. Najbardziej znanym tytułem studia jest Chernobylite. Głównymi akcjonariuszami spółki są Robert Siejka, Kamil Bilczyński i Wojciech Pazdur.
