Oferta SwipBox to odpowiedź na znaczny wzrost popytu na zautomatyzowane punkty odbioru. Nasze rozwiązanie jest popularne wśród konsumentów nie tylko ze względu na wygodę odbioru, ale także zmniejszenie kosztów samej dostawy, co w efekcie przynosi korzyści całemu polskiemu rynkowi e-commerce. Cieszymy się, że możemy wraz z Pocztą Polską rozbudowywać sieć naszych automatów, dając uczestnikom rynku możliwość wyboru najlepszego dla nich rozwiązania – powiedział Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.
Potencjał obsługi rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) przedsiębiorstwa państwowego określany jest na blisko miliard złotych rocznie. W perspektywie do 2023 r., Poczta Polska planuje zwiększyć dwukrotnie swoje przychody w tym segmencie. Spółka szacuje, że w ciągu najbliższych kilku lat łączne przychody z obszaru KEP, usług logistycznych i usług e-commerce przekroczą poziom przychodów z korespondencji tradycyjnej.
Przeczytaj także:
- Użytkowanie wieczyste. Dlaczego mielibyśmy w tym roku płacić za użytkowanie wieczyste, którego nie ma
- Po 20 maja produkcja, sprzedaż i eksport wyrobów tytoniowych może być niemożliwa
- 60 Sekund Biznesu: Zapłaciłeś za użytkowanie wieczyste a grunt przekształcił się? Pieniądze trafią na poczet opłaty przekształceniowej
Klienci Poczty Polskiej w grudniu 2018 r. korzystali z usługi Odbiór w PUNKCIE dwa razy częściej niż przed rokiem. Co piąta paczka była odbierana w ten sposób. W ubiegłym roku było ich o prawie 60 proc. więcej niż w 2017, a w grudniu nawet dwukrotnie więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Poczta Polska spodziewa się, że w tym roku dynamika przesyłek odbieranych w punktach wyniesie co najmniej 150 proc.
Poczta Polska jest jedyną polską firmą kuriersko-logistyczną działającą na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Stawiamy na nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają i przyspieszają obsługę przesyłek. Naturalną konsekwencją rozwoju oferty jest optymalizacja pierwszej i ostatniej mili, dzięki usłudze oferowanej przez firmę SwipBox – powiedział Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej SA.
W ramach pilotażowego projektu, SwipBox udostępni Poczcie Polskiej 200 automatów do odbioru przesyłek zlokalizowanych między innymi zarówno w sklepach Biedronka, jak i w placówkach pocztowych. Urządzenia są ustawione wewnątrz poszczególnych punktów odbioru, a klienci mogą z nich korzystać w godzinach działania placówek.
W naszych sklepach obecnie działa blisko 150 maszyn paczkowych. Dodanie nowych urządzeń w kolejnych kluczowych lokalizacjach da jeszcze większej liczbie klientów Biedronki możliwość skorzystania z usługi odbioru paczki podczas codziennych zakupów. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie naszych klientów tym rozwiązaniem, które jest po prostu komfortowe, bo pozwala oszczędzić czas – powiedział Michał Szlęzak, zarządzający działem nieruchomości w sieci Biedronka.
Strefa Biznesu: Coraz więcej chętnych na kredyty ze zmienną stopą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?