- Polska firma Emtech przejęła 95 proc. udziałów brytyjskiej spółki Andover Trailers produkującej: przyczepy i naczepy do przewozu: czołgów, ciężkiego sprzętu budowlanego, wózków widłowych, łodzi i jachtów
- Zarząd przedsiębiorstwa chce teraz skupić się na optymalizacji produktu. Celem jest umocnienie się na rynku
- Prezes Emtechu i Andover Trailers deklaruje utrzymanie załogi obu zakładów – w Wielkiej Brytanii i w Polsce
Najpierw kilka faktów: we wrześniu tego roku polska firma Emtech przejęła 95 proc. udziałów brytyjskiej spółki Andover Trailers, co pozwala jej obecnie kontrolować wszystkie aktywa tej firmy, takie jak znak towarowy, własność intelektualna czy know-how. Przez lata brytyjska marka stała się synonimem jakości, o czym świadczą stałe projekty na dostawy specjalistycznych rozwiązań między innymi dla sił zbrojnych z całego świata. Dla polskiego gracza to wielka szansa, ale też odpowiedzialność.
Koszty pozyskania pieniądza w Wielkiej Brytanii mogą być niższe niż w Polsce
Choć przejęcie brytyjskiej marki, która cieszy się 100-letnią historią to powód do dumy dla polskiego biznesu, to teraz trzeba liczyć się z pewnymi komplikacjami wynikającymi choćby z faktu, że Andover Trailers jest jednak firmą spoza Unii Europejskiej.
Z drugiej strony, pełne wejście na rynek brytyjski pozwoli Emtechowi rozwijać przedsiębiorstwo powiększone o komponent z Wysp, przy użyciu tańszego niż w Polsce kredytowania inwestycji. Wreszcie, przed firmą otwierają się także globalne rynki (tu znajdziesz więcej informacji: o przejęciu Andover Trailers przez Emtech). Czy jednak można liczyć na to, że produkcja w obu krajach będzie kontynuowana?
– Nasze działania na rynkach brytyjskim i polskim będą oparte na równoległym rozwoju obu marek – Emtech i Andover Trailers – oraz utrzymaniu i rozwijaniu zakładów produkcyjnych w obu krajach. Nie planujemy przenoszenia produkcji z Wielkiej Brytanii do Polski. Zamiast tego, koncentrujemy się na maksymalnym wykorzystaniu synergii i zasobów, jakie oferują obie firmy, aby dostarczać jeszcze lepsze rozwiązania naszym klientom – odpowiada Adama Duda, CEO, Emtech sp. z o.o. oraz Andover Trailers Ltd.
Firma zapewni pracę zespołom po obu stronach kanału La Manche
Jak zapewnia szef polskiej firmy, przedsiębiorstwo planuje inwestycje w rozwój zespołów po obu stronach kanału La Manche. Chodzi o to, by sprostać wymaganiom rynku i dalej realizować ambitne projekty.
– Strategia integracji skupi się na optymalizacji procesów, co pozwoli nam na lepsze wykorzystanie unikalnych mocnych stron obu operacji – dodaje.
Pracownicy firmy Andover, dzięki swoim umiejętnościom i wiedzy, wniosą do naszej organizacji nowe perspektywy oraz najlepsze praktyki, które przyczynią się do poprawy naszych procesów i produktów – mówi szef Emtechu
To nie było zwykłe przejęcie. Emtech dał się poznać Brytyjczykom z dobrej strony
Jak się okazuje decyzja o ekspansji zagranicznej Emtechu miała kilka źródeł. Jak wyjawił nam prezes Adam Duda, firma wcześniej miała bogate doświadczenie na rynku brytyjskim.
– Pozwoliło nam to zbudować zaufanie i lepiej zrozumieć specyfikę ich działalności oraz potrzeby klientów. Dodatkowo nasze dotychczasowe sukcesy w produkcji karuzel na rynek brytyjski potwierdzają nasze umiejętności rozpoznawania potrzeb na tamtym rynku. Wszystkie te elementy sprawiają, że czujemy się pewnie w podejmowaniu wyzwań na rynku brytyjskim, widząc w tym szansę na dalszy rozwój i umocnienie naszej pozycji – wyjaśnia Duda.
Teraz firmę czeka okres optymalizacji produktu. Zarząd liczy na to, że zaowocuje on wzrostem sprzedaży, co wraz z poprawą jakości, wprowadzeniem innowacji oraz poszerzeniem funkcjonalności produktu ma przyczynić się do umocnienia pozycji przedsiębiorstwa w branży.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
