Technologie zmieniają mały i średni biznes. Mobilność nową szansą

Rośnie świadomość korzyści płynących z nowoczesnego IT w polskich MŚP, jednak mobilność wciąż nie jest standardem, zapewnianym przez pracodawcę. Tymczasem pracownicy widzą w mobilnych technologiach realną pomoc.

Nowoczesne technologie, a zwłaszcza usługi chmurowe wspierające produktywność i optymalne zarządzanie kosztami, znacznie usprawniają pracę polskich firm z sektora MŚP. Potwierdzają to respondenci badania „Nowoczesne IT w MŚP” przeprowadzonego na zlecenie Microsoft, którzy zapytani o faktyczne korzyści, osiągnięte ze zrealizowanych już wcześniej wdrożeń wskazywali:
 lepszą obsługę klientów (38%),
 lepszą komunikację wewnętrzną i współpracę w grupach (37%),
 wyższą produktywność (31%),
 szybszy dostęp do krytycznych danych (27%).
Co ciekawe, zaledwie 16% wymieniało jako korzyść możliwość pracy o dowolnej porze z każdego miejsca. To sygnał, że wdrażane w firmach rozwiązania technologiczne nie zawsze idą w parze z mobilnością, powszechnie obecną w życiu prywatnym konsumentów.

Widać zatem, że nadal mobilność rozumiana jako możliwość sprawnej i bezpiecznej pracy zdalnej nie jest jeszcze standardem w polskich MŚP. Co jednak ciekawe, pracownicy MŚP dostrzegają korzyści, płynące z rozwiązań mobilnych. 64% z nich zgadza się ze stwierdzeniem, że technologie mobilne pomagają oszczędzać czas i wspierają produktywność, dając lepszą równowagę między pracą a domem. Dodatkowo, 50% twierdzi, żeurządzenia i usługi mobilne pomagają być bardziej efektywnym poza biurem i wykonywać swoje zadania służbowe np. w drodze do pracy.

Jak wdrożenie technologii mobilnych w firmie praktycznie przekłada się na większą efektywność i sprawność operacyjną, pokazują doświadczenia firmy Neckermann Polska, która wdrożyła usługę Office 365, a także wyposażyła pracowników w urządzenia przenośne. Zespół firmy składa się nie tylko z pracowników głównego biura, ale też sieci regionalnych kierowników sprzedaży, którzy podróżują po oddziałach w całej Polsce, aby pomóc im zwiększyć sprzedaż i zrealizować wyznaczone cele.

„Pracownik wizytujący oddział na bieżąco wpisuje wnioski z wizyty w aplikację i są one automatycznie przesyłane do konsultacji dyrekcji. Kiedyś taki raport otrzymywaliśmy dopiero po powrocie pracownika do głównego biura, czyli kilka dni później i to w formie kilku plików. Dziś wszystkie informacje są zsynchronizowane w jednym miejscu” – powiedziała Joanna Cetlin, Koordynator Działu Sprzedaży, Neckermann Polska.

Firma wykorzystuje też inne możliwości Office 365. Komunikator Lync (dziś Skype dla Firm) wspiera bieżącą współpracę z mobilnymi kierownikami regionalnymi. W przyszłości ma posłużyć jako platforma szkoleniowa dla sieci agencyjnej, po raz kolejny znosząc barierę tradycyjnie rozumianego miejsca pracy.
Poznaj pełne możliwości Office 365 – wybierz funkcjonalności, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom i wybierz najkorzystniejszą opcję. Wypełnij formularz i skorzystaj z bezpłatnej porady www.microsoftdlabiznesu.pl/#formularz

O badaniu:
Ipsos MORI przebadało 5,555 pracowników MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) w następujących krajach: Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Grecja, Hiszpania, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania i Włochy. Próba dla Polski wyniosła 303 respondentów.Wszyscy respondenci badania spełniali następujące kryteria: pracowali w firmach mających centralę w danym kraju, wykorzystują komputer lub rozwiązania mobilne w miejscu pracy, a przedsiębiorstwa, w których pracują zatrudniają do 250 osób. Wywiady przeprowadzono online przez Ipsos Interactive panel pomiędzy 9 stycznia a 9 lutego 2015. Dane są nieważone.

Powiązane artykuły:
Nowy wymiar komunikacji i współpracy w AmRest dzięki Office 365

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu