TikTok 5. najpopularniejszym medium społecznościowym. Korzysta z niego 73 proc. Polaków. Czemu zawdzięcza swoją popularność?

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
73% polskich respondentów stwierdziło, że korzysta z TikToka, co plasuje aplikację na 5 miejscu pod względem popularności (94% – YouTube, 93% – Facebook, 88% – Instagram, 82% – Facebook Messenger).Na zdjęciu: spotkanie tiktokerów w Toruniu.
73% polskich respondentów stwierdziło, że korzysta z TikToka, co plasuje aplikację na 5 miejscu pod względem popularności (94% – YouTube, 93% – Facebook, 88% – Instagram, 82% – Facebook Messenger).Na zdjęciu: spotkanie tiktokerów w Toruniu. Jacek Smarz / Polska Pres
W Europie to Polacy stali się największymi fanami TikToka. Pod tym względem wyprzedziliśmy Hiszpanów i Niemców. Co istotne, wykorzystujemy to medium społecznościowe nie tylko do komunikacji i rozrywki, ale i wyszukiwania informacji, co niekoniecznie czynią inni użytkownicy TikToka.

Spis treści

Tik-Tok źródłem informacji i rozrywki

W związku z używaniem TikToka do wyszukiwania informacji, aż dwóch na trzech użytkowników opowiada się za uwzględnieniem aplikacji serwisu w jednym z głównych miejsc przeglądarki internetowej.

Z badania przeprowadzonego przez przeglądarkę Opera wynika, że 65 proc. użytkowników TikToka w wieku od 18 do 35 lat chciałoby integracji swojej ulubionej appki z przeglądarką.

Głównymi powodami, dla których polscy tiktokerzy chcieliby korzystać z aplikacji, właśnie w przeglądarce, są:

  • chęć odstawienia telefonu (41 proc.),
  • chęć dogłębnego zbadania jakiegoś tematu (34 proc)
  • wygoda oglądania dłuższych materiałów filmowych (33 proc.).

– TikTok z typowo lifestylowej platformy pełnej krótkich nagrań z tańcem i muzyką stał się narzędziem do wyszukiwania newsów, trendów oraz źródłem inspiracji. Integracja z Operą jest naszą reakcją na prośby użytkowników, dla których liczy się dostęp do ulubionej aplikacji z każdego urządzenia, dosłownie na wyciągnięcie ręki. – mówi Joanna Czajka, Product Director w Operze.

Coraz więcej osób traktuje TikToka jako medium społecznościowe pierwszego wyboru

Badania wykazały, że nowi użytkownicy TikToka należą do najbardziej aktywnych, a sama aplikacja staje się dla nich platformą społecznościową pierwszego wyboru.

Użytkownicy TikToka w Polsce

  • 73% polskich respondentów stwierdziło, że korzysta z TikToka, co plasuje aplikację na 5. miejscu pod względem popularności (94% – YouTube, 93% – Facebook, 88% – Instagram, 82% – Facebook Messenger).
  • Prawie 16% polskich użytkowników korzysta z TikToka na komputerze.
  • Dla użytkowników aplikacji w Polsce, najczęstszym powodem korzystania z TikToka na komputerze jest niechęć do telefonu (41%) oraz konieczność dokładniejszego wyszukania informacji na interesujący ich temat (34%). Wygoda przy oglądaniu długich filmów wideo, takich jak samouczki i wykłady ma znaczenie dla 33% użytkowników.
  • 65% Polaków korzystających z TikToka byłoby zainteresowanych zintegrowaniem aplikacji z desktopową przeglądarką internetową.
  • Dla 66% respondentów z Polski TikTok jest źródłem rozrywki, dla 50% stanowi wyszukiwarkę aktualności, natomiast 38% poszukuje w aplikacji informacji na interesujące ich tematy.
  • Najczęściej oglądanymi treściami w Polsce są filmiki rozrywkowe (72%), muzyczne (66%) i samouczki tzw. lifehacki (56%).
  • 77% respondentów stwierdziło, że TikTok stał dla nich wyszukiwarką informacji.
  • 67% badanych używa TikToka kilka razy dziennie, a 71% spędza na korzystaniu z aplikacji od 30 min do 3 godzin dziennie.
  • 83% respondentów uważa, że ilość czasu spędzanego przez nich na TikToku wzrosła w ciągu ostatnich miesięcy. Polacy uważają TikToka jako bardziej atrakcyjną aplikację ze względu na treści (67%), łatwość użytkowania (53%) i popularności (52%)

Pierwsza przeglądarka z aplikacją TikToka

Warto zauważyć, że wyciągając m.in. wnioski z tego badania, Opera jako pierwsza przeglądarka umożliwia pełny i wielofunkcyjny dostęp do webowej wersji TikToka z poziomu paska bocznego. Bez konieczności instalacji oddzielnych programów czy korzystania z dodatkowych nowych zakładek.

Użytkownicy TikToka globalnie

  • 64,7% respondentów stwierdziło, że korzysta z TikToka, co plasuje aplikację na 5 miejscu pod względem popularności (87% – Instagram, 85,4% – YouTube, 79,5% – Facebook, 74,46% – WhatsApp).
  • Prawie 12% respondentów korzysta z TikToka na komputerze.
  • Najczęstszym powodem korzystania z TikToka na komputerze jest niechęć do telefonu (40%), wygoda przy oglądaniu długich filmów wideo, takich jak samouczki i wykłady (35%) oraz konieczność dokładniejszego wyszukania informacji na interesujący użytkowników temat (29%).
  • 63% osób korzystających z TikToka byłoby zainteresowanych zintegrowaniem TikTok z przeglądarką na komputerze.
  • Dla 86% respondentów TikTok jest źródłem rozrywki, dla 35% stanowi wyszukiwarkę informacji, natomiast 34% badanych użytkowników śledzi tam obecnie panujące trendy.
  • Najczęściej oglądanymi treściami są materiały rozrywkowe (73%), muzyczne (54%) i kulinarne (52%).
  • 72% respondentów stwierdziło, że TikTok stał dla nich wyszukiwarką informacji.
  • 66% badanych używa TikToka kilka razy dziennie, a 63% spędza na korzystaniu z aplikacji od 30 min do 3 godzin dziennie.
  • 84% respondentów uważa, że ilość czasu spędzanego przez nich na TikTok wzrosła w ciągu ostatnich miesięcy.
  • TikTok jest określany jako bardziej atrakcyjny niż inne platformy ze względu na treści (65%), łatwość użytkowania (55%) i popularności (51%)
Trwa głosowanie...

Czy 2022 rok to dobry czas na inwestycje?

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu