Spis treści
Tik-Tok źródłem informacji i rozrywki
W związku z używaniem TikToka do wyszukiwania informacji, aż dwóch na trzech użytkowników opowiada się za uwzględnieniem aplikacji serwisu w jednym z głównych miejsc przeglądarki internetowej.
Z badania przeprowadzonego przez przeglądarkę Opera wynika, że 65 proc. użytkowników TikToka w wieku od 18 do 35 lat chciałoby integracji swojej ulubionej appki z przeglądarką.
Głównymi powodami, dla których polscy tiktokerzy chcieliby korzystać z aplikacji, właśnie w przeglądarce, są:
- chęć odstawienia telefonu (41 proc.),
- chęć dogłębnego zbadania jakiegoś tematu (34 proc)
- wygoda oglądania dłuższych materiałów filmowych (33 proc.).
– TikTok z typowo lifestylowej platformy pełnej krótkich nagrań z tańcem i muzyką stał się narzędziem do wyszukiwania newsów, trendów oraz źródłem inspiracji. Integracja z Operą jest naszą reakcją na prośby użytkowników, dla których liczy się dostęp do ulubionej aplikacji z każdego urządzenia, dosłownie na wyciągnięcie ręki. – mówi Joanna Czajka, Product Director w Operze.
Coraz więcej osób traktuje TikToka jako medium społecznościowe pierwszego wyboru
Badania wykazały, że nowi użytkownicy TikToka należą do najbardziej aktywnych, a sama aplikacja staje się dla nich platformą społecznościową pierwszego wyboru.
Użytkownicy TikToka w Polsce
- 73% polskich respondentów stwierdziło, że korzysta z TikToka, co plasuje aplikację na 5. miejscu pod względem popularności (94% – YouTube, 93% – Facebook, 88% – Instagram, 82% – Facebook Messenger).
- Prawie 16% polskich użytkowników korzysta z TikToka na komputerze.
- Dla użytkowników aplikacji w Polsce, najczęstszym powodem korzystania z TikToka na komputerze jest niechęć do telefonu (41%) oraz konieczność dokładniejszego wyszukania informacji na interesujący ich temat (34%). Wygoda przy oglądaniu długich filmów wideo, takich jak samouczki i wykłady ma znaczenie dla 33% użytkowników.
- 65% Polaków korzystających z TikToka byłoby zainteresowanych zintegrowaniem aplikacji z desktopową przeglądarką internetową.
- Dla 66% respondentów z Polski TikTok jest źródłem rozrywki, dla 50% stanowi wyszukiwarkę aktualności, natomiast 38% poszukuje w aplikacji informacji na interesujące ich tematy.
- Najczęściej oglądanymi treściami w Polsce są filmiki rozrywkowe (72%), muzyczne (66%) i samouczki tzw. lifehacki (56%).
- 77% respondentów stwierdziło, że TikTok stał dla nich wyszukiwarką informacji.
- 67% badanych używa TikToka kilka razy dziennie, a 71% spędza na korzystaniu z aplikacji od 30 min do 3 godzin dziennie.
- 83% respondentów uważa, że ilość czasu spędzanego przez nich na TikToku wzrosła w ciągu ostatnich miesięcy. Polacy uważają TikToka jako bardziej atrakcyjną aplikację ze względu na treści (67%), łatwość użytkowania (53%) i popularności (52%)
Pierwsza przeglądarka z aplikacją TikToka
Warto zauważyć, że wyciągając m.in. wnioski z tego badania, Opera jako pierwsza przeglądarka umożliwia pełny i wielofunkcyjny dostęp do webowej wersji TikToka z poziomu paska bocznego. Bez konieczności instalacji oddzielnych programów czy korzystania z dodatkowych nowych zakładek.
Użytkownicy TikToka globalnie
- 64,7% respondentów stwierdziło, że korzysta z TikToka, co plasuje aplikację na 5 miejscu pod względem popularności (87% – Instagram, 85,4% – YouTube, 79,5% – Facebook, 74,46% – WhatsApp).
- Prawie 12% respondentów korzysta z TikToka na komputerze.
- Najczęstszym powodem korzystania z TikToka na komputerze jest niechęć do telefonu (40%), wygoda przy oglądaniu długich filmów wideo, takich jak samouczki i wykłady (35%) oraz konieczność dokładniejszego wyszukania informacji na interesujący użytkowników temat (29%).
- 63% osób korzystających z TikToka byłoby zainteresowanych zintegrowaniem TikTok z przeglądarką na komputerze.
- Dla 86% respondentów TikTok jest źródłem rozrywki, dla 35% stanowi wyszukiwarkę informacji, natomiast 34% badanych użytkowników śledzi tam obecnie panujące trendy.
- Najczęściej oglądanymi treściami są materiały rozrywkowe (73%), muzyczne (54%) i kulinarne (52%).
- 72% respondentów stwierdziło, że TikTok stał dla nich wyszukiwarką informacji.
- 66% badanych używa TikToka kilka razy dziennie, a 63% spędza na korzystaniu z aplikacji od 30 min do 3 godzin dziennie.
- 84% respondentów uważa, że ilość czasu spędzanego przez nich na TikTok wzrosła w ciągu ostatnich miesięcy.
- TikTok jest określany jako bardziej atrakcyjny niż inne platformy ze względu na treści (65%), łatwość użytkowania (55%) i popularności (51%)
Strefa Biznesu: W Polsce drastycznie wzrosną podatki? Winna demografia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?