Duży bank zablokował karty płatnicze klientów. "Nastąpił wyciek danych"
ING Bank Śląski w oficjalnym komunikacie poinformował, że na skutek wycieku danych musiał zablokować karty części swoich klientów. Bank przekazał, iż w nocy z piątku na sobotę (26-27 maja) otrzymał "informację, że u jednego z operatorów naszych kart nastąpił wyciek danych". Nie podano nazwy operatora.
Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób. Problem dotyczy niewielkiej części naszych klientów. Jeśli jednak jesteś jednym z nich, prawdopodobnie otrzymałeś od nas wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty.
Jeśli przy próbie płatności kartą na terminalu płatniczym, w internecie lub użyciu jej w bankomacie została ona odrzucona, możliwe że jesteś jedną z osób, które musieliśmy dodatkowo zabezpieczyć przed utratą pieniędzy - informują przedstawiciele banku.
Bank zapewnia jednocześnie klientów, że "problem dotyczy niewielkiej" części klientów ING Banku Śląskiego a cala sytuacja nie jest powodem do niepokoju: - Wszystko mamy pod kontrolą, Twoje pieniądze i dane są bezpieczne.
Zobacz też: Takich rzeczy nie trzymaj w portfelu. One odpychają pieniądze
Takich rzeczy nie trzymaj w portfelu - one odpychają pieniąd...
Wyciek danych i blokada kart płatniczych w ING Bank Śląski. Jak szybko odzyskać możliwość płacenia kartą?
Jak wyjaśnia bank, aby szybko odzyskać możliwość płacenia kartą należy skorzystać z aplikacji mobilnej Moje ING, by zastrzec problematyczną kartę. - Jest już bezpieczna, ponieważ ją zablokowaliśmy, ale dopiero kiedy ją zastrzeżesz, możesz od ręki zamówić nową - wyjaśnia bank.
Następnie należy zamówić przez aplikację nową kartę. - Zrobisz to w kilku prostych krokach, wybierając ją z Oferty. Jest to całkowicie bezpłatne - czytamy w komunikacie na stronie banku. Co ważne, karty można użyć jeszcze przed jej otrzymaniem.
- Twoja karta jest w drodze do Ciebie, ale od razu możesz użyć jej do płatności zbliżeniowych telefonem - tłumaczy bank, jednocześnie przepraszając za zaistniałe niedogodności.
- Jeśli jesteś jedną z osób, której kartę musieliśmy zablokować, przepraszamy Cię za tę niedogodność. Wiemy, jak irytujące jest gdy nie można korzystać ze swoich pieniędzy. Wycieki danych są częścią współczesnego, cyfrowego świata. Naszym zadaniem jest stać na straży Twojego bezpieczeństwa, prywatności i pieniędzy. Staramy się to robić najlepiej jak potrafimy - zapewnia ING Bank Śląski.
Pełny oficjalny komunikat ING Banku Śląskiego na stronie banku - KLIKNIJ TUTAJ
Czytaj też:
- Takie wypłacanie pieniędzy z bankomatu to błąd! W ten sposób można stracić pieniądze - zobacz
- Te telefony są teraz warte fortunę. Oto 10 starych telefonów - o takie modele walczą kolekcjonerzy
- Taki błąd przy płaceniu kartą popełnia wiele osób. W ten sposób można stracić pieniądze - zobacz
