Tor Wschodzący Białystok na Krywlanach jest niszczony, zanim został jeszcze otwarty (zdjęcia)

(adek)
Członkowie Volkswagen Klub Podlasie (na zdjęciu) przepędzili dzikich rajdowców z powstającego na Krywlanach toru.
Członkowie Volkswagen Klub Podlasie (na zdjęciu) przepędzili dzikich rajdowców z powstającego na Krywlanach toru. Facebook\Tor Wschodzący Białystok
Tor Wschodzący Białystok nie został jeszcze przygotowany do użytku. Mimo to niektórzy kierowcy nielegalnie korzystają z niego niszcząc infrastrukturę

Członkowie Volkswagen Klub Podlasie (na zdjęciu) przepędzili dzikich rajdowców z powstającego na Krywlanach toru.

- Wyprosili nieproszonych gości i zabezpieczyli wjazd - pisze na swoim facebookowym profilu Tor Wschodzący Białystok. - Około 10 samochodów było na torze.

Tor powstaje w ramach budżetu obywatelskiego na 2015 roku. Właśnie położono ostatnie warstwy asfaltu. Do końca września mają też stanąć barierki ochronne i ogrodzenie. I dopiero wtedy z toru będzie można już korzystać.

Mimo że jest to nadal teren budowy, niektórzy kierowcy wjeżdżające tam nielegalnie niszczą obiekt, który będzie trudno odebrać i przekazać do użytku. Spowoduje to nie tylko opóźnienie otwarcia. Brak zainstalowanych zabezpieczeń może zakończyć się dla nierozsądnych kierowców tragedią.

Przeczytaj też: Tor na Krywlanach. Dyskusja trwa i budzi emocje

Komentarze 28

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marek
W dniu 27.07.2017 o 13:03, Gość napisał:

Z tym wystawieniem do wiatru jest nie do końca tak, jak piszesz. Apetyt rośnie w miarę jedzenia i projekt za zgodą wnioskodawcy i UM ewoluował do toru asfaltowego. A poza tym, czy wolałbyś naprawdę mieć w pobliżu swojego domu tor do motocrossu? Sądzisz, że palenie gumy jest głośniejsze od ryku motocykli crossowych?

Podtrzymuję. Zwykły kant. To tak jakby ludzie głosowali na korty tenisowe a dostali boisko do siatkówki. Na obu siatka i oba to boiska ale gra zupełnie inna i dla kogo innego. Jakim prawem wnioskodawcy dysponowali głosami wybierających tor moto crossowy? Kto ich upoważnił zmianę dokładnie określonego projektu w imieniu ponad 3000 głosujących. Zapytali wszystkich o opinię? 

Natomiast zgadzam się że tor moto crossowy byłby gorszy i może nawet ze względu na hałas niemożliwy do zrealizowania na Krywlanach. Być może tor asfaltowy utoruje drogę do budowy toru moto crossowego, na zasadzie, że skoro jedna uciążliwa inwestycja już jest to druga nie  pogorszy znacząco i tak już fatalnego oddziaływania w postaci hałasu i zanieczyszczenia powietrza.

G
Gość
Zawsze źle.Takiego malkontenta - "Andrzej" z MEGA KOMPLEKSAMI już dawno nie widziałem.
Brawo!!!
Faktycznie lepiej, żeby robili to na ulicach.
G
Gość
W dniu 26.07.2017 o 18:47, Marek napisał:

Około 400 metrów od toru jest Izabelin. Coś mi się zdaje, że tor będzie głównie służył do szkolenia kierowców na prawo jazdy w ramach WORD-u. I taki był chyba zresztą rzeczywisty cel jego powstania. Mówienie o tym, że asfaltowy Tor Wschodzący Białystok został wybrany w głosowaniu w ramach Budżetu Partycypacyjnego to zwykła ściema, bo przegłosowany został tor szutrowy do moto crossu, zresztą z mniejszym budżetem. Prezydent Białegostoku wystawił do wiatru i głosujących i okolicznych mieszkańców. Wyjątkowy talent! 

Z tym wystawieniem do wiatru jest nie do końca tak, jak piszesz. Apetyt rośnie w miarę jedzenia i projekt za zgodą wnioskodawcy i UM ewoluował do toru asfaltowego. A poza tym, czy wolałbyś naprawdę mieć w pobliżu swojego domu tor do motocrossu? Sądzisz, że palenie gumy jest głośniejsze od ryku motocykli crossowych?

M
Marek

Około 400 metrów od toru jest Izabelin. Coś mi się zdaje, że tor będzie głównie służył do szkolenia kierowców na prawo jazdy w ramach WORD-u. I taki był chyba zresztą rzeczywisty cel jego powstania. Mówienie o tym, że asfaltowy Tor Wschodzący Białystok został wybrany w głosowaniu w ramach Budżetu Partycypacyjnego to zwykła ściema, bo przegłosowany został tor szutrowy do moto crossu, zresztą z mniejszym budżetem. Prezydent Białegostoku wystawił do wiatru i głosujących i okolicznych mieszkańców. Wyjątkowy talent! 

A
Andrzej
W dniu 26.07.2017 o 08:46, Gość napisał:

Masz rację prawie we wszystkim poza jednym: to nie Truskolaski, jako prezydent miasta jest odpowiedzialny za budowę tego toru. Tor powstał w ramach tzw. budżetu obywatelskiego i ten projekt uzyskał wystarczająca liczbę głosów mieszkańców miasta do realizacji. Inną kwestią są tzw. warunki środowiskowe. Czy w ogóle były badane?

Nie wiem co tu badac: dookola szpital i osiedla mieszkaniowe. Trzeba miec zryty beret zeby cos takiego zbudowac. Lotnisko jest sasiadem-problemem od zawsze. Nie z powodu jakichs samolotow, tylko 3 osob od palenia gumy dniami i nocami. I kolejnych 3 osob od latania paralotniami bez tlumikow nad osiedlami w kazdy wieczor  (oraz firmy ktora zrobila sobie z tego pomysl na zycie). Tych 6 przyglupow zatruwa skutecznie spokoj dla ok. 30000 ludzi ... demokracja w dzialaniu.  

G
Gość
W dniu 25.07.2017 o 17:51, Andrzej napisał:

Wspaniale ... zamiast ludziom od palenia gumy w srodku nocy dac solidnego kopa w . i zabrac dozywotnio prawka, zeby poznali swoje miejsce w spoleczenstwie, to miasto zrobilo im prezent z moich podatkow. Truskolaski wlasnie stracil moj glos, polowy Dojlid i Mickiewicza.

Masz rację prawie we wszystkim poza jednym: to nie Truskolaski, jako prezydent miasta jest odpowiedzialny za budowę tego toru. Tor powstał w ramach tzw. budżetu obywatelskiego i ten projekt uzyskał wystarczająca liczbę głosów mieszkańców miasta do realizacji. Inną kwestią są tzw. warunki środowiskowe. Czy w ogóle były badane?

J
Justyna Semeniuk
Lotnisko bylo za darmo. Tor? Zapomnij, devilcars i inni wyzyskobiorcy juz zacieraja raczki.
X
Xyz
Beta testy...
s
smb

to czy ktos jezdzi czy nie to tylko swiadczy o tym ze taki tor jest super potrzebny nawet po to aby ktos mogl poupalac. Ja osobiscie nie moge sie doczekac i mam nadzieje ze bedzie on dostepny prawie tak samo jak kiedys bylo lotnisko. Mam nadzieje ze nie bedzie wygorowana cena bo to bedzie porazka tego projektu. Na zdjeciach widac ze beda montowac barierki - tu mam mieszane uczucia bo wolalbym poleciec w pole niz w barierke 

s
sxs
W dniu 24.07.2017 o 16:14, fiat panda napisał:

cóż za wspaniała inicjatywa właścicieli Golfów tudzież innych ropozowozów..

Ty swoja pandą nie masz po co się tam wybierać...

f
fiat panda

cóż za wspaniała inicjatywa właścicieli Golfów tudzież innych ropozowozów..

G
Gość
W dniu 24.07.2017 o 13:39, K napisał:

W ubiegłym tygodniu w niedzielę, po torze latało jakieś małe rajdowe autko i jakoś nikt nie robił z tego wielkiej afery... Tor stoi na odludziu, kompletnie nie zabezpieczony, ani nie strzeżony i szczerze mówiąc dziwię się wykonawcy, bo w razie wypadku na torze, będzie za to odpowiadał...

Na te jazdy takim autkiem bilety były sprzedawane już w połowie zeszłego roku, więc może nie wypadało im odmówić czy przesunąć terminu bo są już następne zarezerwowane.

G
Gość

No wiadomo że trzeba poczekać na otwarcie, to z tej okazji ma ładnie wyglądać, jak teraz ksiądz przyjdzie poświęcić coś takiego brzydkiego.  No  i to będzie tak jak z DDR w Białymstoku, wszystko ładnie na oddaniu do użytku, a po roku strach po nich jeździć i nikogo to nie obchodzi. 

I nie oszukujmy się, ten tor nie będzie lepiej wyglądał, nawet po otwarciu, chyba że dowalą takie ceny za wjazd że ludzie będą wolwli dalej palić gumę na parkingach biedronkowych.

O
Oczekujący
W dniu 24.07.2017 o 12:16, Andrzej napisał:

Chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem co? Bo nie zrozumiałeś ani słowa z mojego komentarza i odpowiadasz komentarzem który ni jak nie ma się do tego co napisałem :) A co do BMW to chyba zazdrościsz chłopakom bo sam jeździsz starym golfem i jesteś dumnym członkiem klubu VW hehehe :D

Umiem, po prostu jeśli ktoś nie rozumie prostego faktu iż tor jest nie oddany (więc z jakiegoś powodu nie można go użytkować) to nie widzę sensu pisania wywodów dlaczego tego robić nie można i nie należy (widzę ktoś miał chęci i opisał to już wcześniej). Ale skoro już odpisuję:jeśli buduje się autostrady to dlaczego zaraz po wylaniu ostatniej warstwy nie puszczają aut ? Bo nie jest gotowy. Dlaczego dom po położeniu ostatniej dachówki nie jest oddawany do zamieszkania ? Bo nie jest gotowy. Co w przypadku jeśli ktoś wykonał tor nie do końca zgodnie ze sztuką i np. nawierzchnia jest luźna lub źle związana, co grozi wypadkiem ? Po to są ostateczne kontrole, aby sprawdzić czy tor jest w 100 % bezpieczny i wówczas KIEDY JEST GOTOWY, można po nim jeździć. Skoro tak ich bronisz to przekaż koleżkom żeby swoje betki upalali gdzie indziej, jak będzie oddany do użytku i zapłacą za wjazd to wtedy mogą sobie robić to, na co zarządca wyda pozwolenie. I nie, nie zazdroszczę nikomu żadnego BMW, wolę auta które nie są kojarzone z taką "grupą wielbicieli".

K
K

W ubiegłym tygodniu w niedzielę, po torze latało jakieś małe rajdowe autko i jakoś nikt nie robił z tego wielkiej afery... Tor stoi na odludziu, kompletnie nie zabezpieczony, ani nie strzeżony i szczerze mówiąc dziwię się wykonawcy, bo w razie wypadku na torze, będzie za to odpowiadał...

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu