Jak informuje firma na swojej stronie, Panattoni Europe rozbudowuje magazynową mapę Polski. W ostatnim czasie deweloper zainicjował aż trzy nowe lokalizacje na rynkach wschodzących – w Lublinie, w Kielcach i w Zielonej Górze, a teraz staruje z czwartą w Białymstoku.
Nowo powstająca inwestycja Panattoni Park Białystok, o powierzchni 40 620 m kw. składać się będzie z trzech budynków liczących kolejno: 3 818 m kw., 22 321 m kw. i 14 481 m kw Centrum logistyczne o charakterze multi-tenant jest opracowane dla najemców reprezentujących różne branże – od logistyków po małą produkcję. Dzięki tej elastyczności, inwestycja została wynajęta już w 50 proc., co świadczy o sukcesie nowej lokalizacji dewelopera. Do parku pierwsi najemcy będą mogli wprowadzić się już w lipcu 2018.
Białystok to największe i najszybciej rozwijające się miasto Podlasia - ponadregionalny ośrodek akademicki i naukowy, w którym funkcjonuje 15 wyższych uczelni, a dzięki bliskości wschodniej granicy od lat przyciąga nowych inwestorów.
CZYTAJ:Przy al. Solidarności w Białymstoku ma powstać nowy biurowiec. Albo blok
Jak komentuje Dorota Jagodzińska, Managing Director, Panattoni Europe: - Białystok, serce województwa podlaskiego, to dynamicznie rozwijająca się część kraju, która cieszy się zainteresowaniem wielu inwestorów zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Nie należy zapominać również o ogromnym potencjale, który niesie ze sobą obecność uczelni wyższych w mieście, a także podejmowanych przez Miasto inwestycji i prężnie działającej Podstrefy Białystok Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Panattoni Park Białystok
położony jest w granicach administracyjnych miasta Białystok, w pobliżu jego obwodnicy oraz 60 km od przejścia granicznego w Kuźnicy. Inwestycja zlokalizowana jest ok.1 km od trasy europejskiej E67 (droga S8), łączącej Wrocław, Łódź, Warszawę i Białystok, co gwarantuje bardzo dobre połączenie z rynkami zbytu w kraju oraz zagranicą. Po zakończonej modernizacji autostrady S8, miasto zyska na znaczeniu na mapie logistycznej. Sam park znajduje się w granicach miasta, umożliwiając wygodny dojazd do i z centrum miasta, również komunikacją publiczną gdyż przystanki autobusowe zlokalizowane są w pobliżu.
Komentarz
Tadeusz Truskolaski,
prezydent Białegostoku:
- Ta inwestycja ewidentnie pokazuje, jak bardzo ważne dla regionu są inwestycje infrastrukturalne i że stwierdzenie „drogi są krwioobiegiem gospodarki" nie jest czczym sloganem.
Firma, która będzie realizować to potężne centrum w Fastach, już w tej chwili… jeszcze, gdy S8 nie jest całkiem ukończona… wykorzystuje z sukcesem jej znaczenie, jako trasy, która zbliża nasz region do Polski centralnej czy otwiera nas pełniej na Europę. I zachodnią i wschodnią.
Ta akurat inwestycja realizowana jest na prywatnych terenach, ale jako samorząd także działamy bardzo intensywnie korzystając ze wsparcia funduszy europejskich, przez co w ostatnich latach znacząco poprawiła się jakość i przepustowość dróg w obrębie miasta, w tym dróg dojazdowych do terenów inwestycyjnych. To jest też rodzaj zachęty dla inwestorów rozpatrujących Białystok i okolice jako ewentualne miejsca lokalizacji swoich przedsięwzięć.
Ale ta sytuacja pokazuje też ewidentnie, jak ważna jest aktywność państwa dla rozwoju naszego regionu: bo budowa obu kluczowych dla nas tras – S8 i S19 - nie leży w kompetencjach samorządu. Liczymy więc, że już widoczny „magnetyzm” inwestycyjny S8, będzie dostrzegany jako z życia wzięty argument za szybką realizacją S19.
Piotr Bujwicki,
zastępca burmistrza Wasilkowa:
- Usytuowanie tak dużego obiektu w naszym regionie to bardzo dobra wiadomość dla wszystkich jego mieszkańców. Wśród samorządowców województwa podlaskiego od wielu lat panuje przekonanie, że nasze położenie geograficzne i przyrodnicze jest idealne do lokowania firm zajmujących się logistyką, zwłaszcza międzynarodową. Mam nadzieje, iż za firmą Panattoni przyjdą kolejni inwestorzy, którzy również dostrzegą możliwości Podlaskiego wynikające z jego położenia. Tak jak się to stało w miejscowościach podwarszawskich, a zwłaszcza w Wielkopolsce, gdzie kwitnie biznes logistyczny, tworzone są nowe miejsca pracy, a za dużymi gabarytami hal idą wysokie podatki od nieruchomości i bogacenie się samorządów.
Po naszej stronie jest wiele atutów: bliskość granicznych przejść drogowych i kolejowych (również z „szerokim torem”) na Białoruś i dalej w głąb Rosji, a także na Litwę w kierunku Łotwy i Estonii.
Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych lat to nasze położenie zostanie dodatkowo wzmocnione zakończeniem modernizacji głównych szlaków kolejowych, a także budowy całej S8 oraz Via Carpatii z południa Europy do naszych portów morskich, przecinających się z Via Baltica, jak również trasy S19 przez Wasilków, Czarną Białostocką i Sokółkę do przejścia granicznego w Kuźnicy.
Marek Wasiuk: Jak prowadzić biznes i zdobywać rynek?
