https://strefabiznesu.pl
reklama

Rusza budowa nowego centrum handlowego. Tym razem to nie jest wielkie miasto

Marek Knitter
- Dzięki crowdfundingowi nie tylko pozyskujemy kapitał, ale także budujemy społeczność inwestorów zaangażowanych w naszą długoterminową strategię rozwoju - uważa Andrzej Krauze, dyrektor ds. rozwoju biznesu Kram Investment.
- Dzięki crowdfundingowi nie tylko pozyskujemy kapitał, ale także budujemy społeczność inwestorów zaangażowanych w naszą długoterminową strategię rozwoju - uważa Andrzej Krauze, dyrektor ds. rozwoju biznesu Kram Investment. fot.spółka
Kram Investment wybrał generalnego wykonawcę budowy Parku Handlowego Bratian - firmę Konstrpol, która wybuduje Park do końca I kwartału 2026 r. Obiekt jest już skomercjalizowany w 60%.

Kram Investment zabezpieczyła już grunt pod tą inwestycję, a na przełomie maja i czerwca rozpoczną się prace budowlane.

Dzięki dogodnej lokalizacji oraz rosnącemu zainteresowaniu formatem parków handlowych, inwestycja Retail Park Bratian ma szansę stać się istotnym punktem handlowym w regionie. Inwestycja powstanie w odległości zaledwie 4 km od centrum Nowego Miasta Lubawskiego, w pobliżu drogi krajowej nr 15 (Olsztyn–Toruń).

W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się popularne sieci handlowe, takie jak Biedronka i Dino, a także planowana restauracja McDonald's, której budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku. Projekt zakłada budowę obiektu o powierzchni 3950 m² GLA, z możliwością dalszej rozbudowy o kolejny etap obejmujący 7000 m² GLA. Firma wybrała generalnego wykonawcę polską firmę, która ma który ma na koncie realizację kilkudziesięciu podobnych obiektów.

- Wybór doświadczonego generalnego wykonawcy to kluczowy krok w realizacji projektu. Dzięki współpracy z firmą z bogatym doświadczeniem mamy pewność, że Park Handlowy Bratian powstanie zgodnie z najwyższymi standardami. Równocześnie prowadzimy intensywne rozmowy z najemcami - zainteresowanie jest bardzo duże, a wśród negocjowanych umów znajdują się renomowane marki - powiedział Jerzy Maliszewski, prezes spółki.

Równolegle z postępami w realizacji inwestycji, Kram Investment prowadzi pre-kampanię crowdfundingu inwestycyjnego na platformie Emiteo. Inwestorzy mogą składać niezobowiązujące deklaracje zainteresowania udziałem w projekcie, który ma na celu zebranie do 5 mln euro. Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone na realizację Retail Park Bratian oraz przygotowanie kolejnych inwestycji w ramach strategii ekspansji Kram Investment.

- Dzięki crowdfundingowi nie tylko pozyskujemy kapitał, ale także budujemy społeczność inwestorów zaangażowanych w naszą długoterminową strategię rozwoju. Zależy nam na transparentności i bliskiej współpracy, dlatego chcemy, aby nasi partnerzy mieli realny wpływ na przyszłe inwestycje. Wierzymy, że takie podejście nie tylko wzmacnia nasze możliwości finansowe, ale także buduje zaufanie i zaangażowanie zarówno wśród inwestorów, jak i lokalnych społeczności, w których działamy - powiedział Andrzej Krauze, dyrektor ds. rozwoju biznesu Kram Investment.

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Oprócz Retail Park Bratian, w 2025 r. spółka zamierza rozpocząć realizację kolejnych dwóch inwestycji. Będą one zlokalizowane w województwach warmińsko-mazurskim i mazowieckim. Długofalowe plany spółki obejmują rozwój nowoczesnych, zeroemisyjnych parków handlowych, które będą wykorzystywać fotowoltaikę, systemy odzysku energii oraz innowacyjne materiały budowlane zmniejszające ślad węglowy. Szczegółowe informacje o projekcie Retail Park Bratian i rozważanej emisji akcji można znaleźć na platformie emiteo.pl Projekt parku handlowego został przygotowany przez Kram Investment SA, a do jego realizacji została powołana spółka Kram Investment SA SKA, która przeprowadzi emisję akcji.

Kram Investment to dynamicznie rozwijająca się spółka nieruchomościowa, której misją jest dostarczanie nowoczesnych parków handlowych odpowiadających na potrzeby lokalnych społeczności i inwestorów. Firma właśnie rusza z pierwszą inwestycją, a w planach ma budowę sieci małych parków typu convenience w całej Polsce. Zgodnie z zapowiedziami, Kram Investment zamierza w przyszłości rozwijać także większe projekty zeroemisyjne, wyznaczając nowe standardy na rynku nieruchomości komercyjnych.

W ubiegłym roku według danych CBRE w Polsce powstało blisko 40 nowych parków handlowych, a 12 zostało rozbudowanych. Potencjał mniejszych miejscowości dostrzegają także duże sieci handlowe takie jak CCC (prowadzi sprzedaż pod konceptami CCC, HalfPrice, eobuwie.pl, MODIVO, Worldbox i Boardriders), czy LPP (zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay).

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Spadek bezrobocia w maju. Premier: Gospodarka ruszyła

Spadek bezrobocia w maju. Premier: Gospodarka ruszyła

40 tysięcy brakujących lekarzy. Czy prywatne szkoły medyczne zdążą przed katastrofą?

40 tysięcy brakujących lekarzy. Czy prywatne szkoły medyczne zdążą przed katastrofą?

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu