– W tej trudnej sytuacji nie pozostawimy żadnego naszego klienta bez opieki i wsparcia. PZU ma ogromne doświadczenie w obsłudze masowych szkód powstałych w wyniku działania żywiołów atmosferycznych. Zmobilizowaliśmy dodatkowe siły w organizacji, by w chwili wystąpienia kataklizmu móc jak najszybciej udzielić pomocy naszym klientom i maksymalnie ułatwić im proces dokumentowania, szacowania i zgłaszania szkód oraz wypłaty zaliczek i odszkodowań. Ale zaczęliśmy działać jeszcze zanim szkody faktycznie wystąpiły, ostrzegając ubezpieczonych u nas i wskazując im dostępne ścieżki postępowania – powiedziała dyrektorka zarządzająca ds. obsługi szkód i świadczeń w PZU Irmina Nowak, cytowana w komunikacie.
Mobilne biura PZU
Na Dolny Śląsk dotarły Mobilne Biura PZU Pomoc, w tym duży autobus, które mogą być rozstawione w każdej chwili, by ułatwić poszkodowanym załatwienie od ręki wszystkich formalności związanych ze zgłoszeniem szkód, oględzinami oraz uzyskaniem i wypłatą odszkodowań. Mobilne Biura pełnią też rolę centrów koordynujących działania dziesiątek naszych mobilnych ekspertów w terenie. Wśród nich są także pracownicy przeszkoleni z obsługi dronów i w nie wyposażeni. Wykorzystanie dronów mocno przyspiesza ocenę rozmiarów szkód i cały proces ich obsługi, podano.
Ubezpieczycie wprowadził także uproszczony tryb obsługi szkód - należne wypłaty, wyliczone na podstawie wywiadów z poszkodowanymi i dostarczonych przez nich zdjęć, mogą być jeszcze tego samego dnia przekazane na ich konta. Pierwsze zaliczki wypłacił klientom w niedzielę, podano także w informacji.
Grupa PZU jest największą instytucją finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Wcześniej Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że oferuje pomoc przedsiębiorcom, których działalność ucierpiała na skutek powodzi. Możliwe jest uzyskanie odroczenia płatności lub rozłożenie długu na raty, co ma na celu wsparcie w utrzymaniu płynności finansowej.
ZUS przypomina, że wnioski o odroczenie terminu płatności składek czy rozłożenie zadłużenia na raty można składać na kilka sposobów. Dostępne opcje to profil PUE ZUS, poczta, a także bezpośrednia wizyta w placówce ZUS. Dokumentacja potrzebna do załatwienia sprawy jest zawsze ustalana indywidualnie, w zależności od specyfiki prowadzonej działalności gospodarczej oraz formy opodatkowania. Dodatkowo przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie doradców ds. ulg i umorzeń, którzy służą pomocą w wybranych placówkach ZUS.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
