Uwaga na fałszywe promocje. Przestępcy podszywają się pod elektromarkety, by wyłudzać dane

Oliwia Marciszewska
Popularny elektromarket ostrzega przed oszustami
Popularny elektromarket ostrzega przed oszustami Przemek Swiderski
W ostatnich dniach jeden z popularnych elektromarketów zauważył wzrost liczby oszustw internetowych, w których przestępcy podszywają się pod markę, aby wyłudzić pieniądze i dane osobowe. Fałszywe oferty, pojawiające się głównie na platformach społecznościowych, kuszą użytkowników nierealnie niskimi cenami na sprzęt elektroniczny. Sklep apeluje o ostrożność i przypomina o zasadach bezpiecznych zakupów online.

Spis treści

Fałszywe promocje w sieci

W ostatnich dniach jeden z najpopularniejszych w Polsce elektromarketów ostrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod markę, aby wyłudzić dane osobowe i pieniądze. Przestępcy tworzą fałszywe posty i reklamy w mediach społecznościowych, oferując markowy sprzęt elektroniczny w nierealnie niskich cenach. Wykorzystują wizerunek sklepu, aby uwiarygodnić swoje działania.

Maciej Dolega, rzecznik prasowy MediaMarkt Polska, zauważa, że oszuści stają się coraz bardziej wyrafinowani.

- Tworzą strony łudząco podobne do naszej oficjalnej witryny i wykorzystują logo MediaMarkt, by uwiarygodnić swoje działania - mówi Dolega.

Sklep jednocześnie przypomina, że jedynym oficjalnym kanałem sprzedaży online jest strona oraz aplikacja mobilna.

Jak rozpoznać oszustwo?

Aby uniknąć pułapek zastawionych przez oszustów, sklep radzi zwracać uwagę na kilka kluczowych aspektów. Przede wszystkim, podejrzane są oferty z nienaturalnie niskimi cenami, na przykład telewizor premium lub konsola do gier za 199 zł. Ważne jest również sprawdzanie adresów URL stron, które mogą być podejrzane.

Kolejnym sygnałem ostrzegawczym są prośby o przedpłaty na nieznane konta oraz błędy językowe w komunikacji. Należy także uważać na posty sponsorowane z nieprawdziwych profili. Firma nie wysyła do klientów wiadomości SMS ani e-maili z linkami do stron internetowych, które zachęcają do podania danych osobowych lub dokonania płatności.

Oficjalne kanały i bezpieczeństwo

Sklep podkreśla, że wszystkie promocje publikowane są wyłącznie na oficjalnej stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej firmy. Sieć nie wysyła również wiadomości SMS ani e-maili, które zawierają linki do stron internetowych, zachęcających do podania danych osobowych lub dokonania płatności w ramach promocji czy loterii.

Jedyną formą kontaktu SMS może być informacja o korzyściach, skierowana do członków programu lojalnościowego, którzy wcześniej wyrazili na to zgodę. Warto jednak pamiętać, że wiadomości te nie zawierają prośby o podanie danych osobowych, dokonanie płatności czy podanie danych karty kredytowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu