Wilq to postać znana w polskim świecie komiksów. Jest tytułowym bohaterem serii stworzonej w 2002 r. przez opolan Bartosza i Tomasza Minkiewiczów, którzy akcję swojego komiksu osadzili w Opolu.
Wilq, jeden z mieszkańców miasta, jest jednocześnie etatowym superbohaterem ratującym świat od zagłady. Seria zdobyła już wiele nagród, a do tej pory sprzedano ponad 100 tysięcy komiksów o superbohaterze, który kupują głównie młodzi ludzie.
Dlatego w agencji reklamowej, obsługującej producenta napoju Hoop Cola, postanowiono namówić autorów komiksu do kampanii reklamowej, której Wilq stałby się głównym bohaterem.
- Długo się zastanawialiśmy, wspólnie z agencją pracowaliśmy także nad tym, aby Wilqu nie stracił swojego charakteru - opowiada Tomasz Minkiewicz. - Wilq to gbur, frustrat i te jego cechy będą widoczne także w reklamach.
Kampania reklamowa z opolskim superbohaterem rozpoczęła się w połowie kwietnia i będzie się składać z czterech spotów telewizyjnych, emitowanych w stacjach tematycznych i ogólnopolskich.
Akcja promocyjna potrwa do 9 czerwca i będzie uzupełniona bilbordami oraz limitowaną edycją butelek Hopp Coli, na których zobaczymy Wilqa.
Firma Hoop jest trzecim producentem coli w Polsce tuż po takich tuzach jak Pepsi czy Coca - Cola, która jest liderem rynku.
