Z raportu PizzaPortal.pl wynika, że Polacy najchętniej kupują przez internet odzież, dodatki i akcesoria (64 proc.), książki, płyty oraz filmy (54 proc.), a także bilety do kina i teatru (51 proc.). Czwarte miejsce zajmuje jedzenie – z danych platformy wynika, że 46 proc. użytkowników internetu choć raz zamówiło posiłek online.
Już teraz 15 proc. zamawiających jedzenie deklaruje, że robią to wyłącznie online. Pokazuje to ogromną przestrzeń do dalszych wzrostów. Społeczeństwo się bogaci, zmienia się nasz tryb życia oraz model rodziny. W tej chwili około 2-3 proc. naszych dochodów wydajemy w restauracjach. W państwach rozwiniętych te wydatki są nawet kilka razy większe- mówi Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl
Zamawianie jedzenia notuje najbardziej dynamiczny rozwój na tle całej branży e-commerce. Według prognoz, rynek zamawiania jedzenia online w 2019 roku osiągnie wartość rzędu 1,3 mld zł i wzrośnie o 400 mln zł (44 proc.) w stosunku do 2018 roku. Eksperci szacują, że w najbliższych latach rynek będzie rósł rok do roku od 400 mln zł do ponad miliarda złotych. W 2021 roku jego wartość ma wzrosnąć do 2,2 mld zł, czyli aż o 170 proc. w stosunku do br.
Strefa Biznesu: W Polsce drastycznie wzrosną podatki? Winna demografia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?