Sprzedaż detaliczna
Wartość sprzedaży detalicznej w Polsce w ostatnich miesiącach nie ulegała zbytniej zmianie.
6-procentowe wzrosty obserwowane wiosną były jedynie pochodną efektu niskiej bazy, kiedy to w drugim kwartale 2023 roku notowano przeszło sześcioprocentowe spadki sprzedaży detalicznej w Polsce – czytamy na portalu Bankier.pl.

Większość ekonomistów liczyła, że tegoroczny wzrost wynagrodzeń pobudzi konsumpcję gospodarstw domowych. Okazało się jednak, że obywatele zdecydowali się wpierw odbudować nadciągnięty kapitał – był to okres oszczędności. Wskaźnik GUS odzwierciedlający deklarowane przyszłe oszczędności osiągnął rekordowy poziom.
Martwiąca jest malejąca dynamika sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) w przypadku żywności i napoi, eksperci twierdzą, iż może być to związane z malejącym przyrostem ludności, które nie zostało pohamowane przez dodatnie saldo migracji.

Sprzedaż internetowa
Spadł udział sprzedaży przez internet w sprzedaży ogólnej wynosi 10,7% podał Główny Urząd Statystyczny. W analogicznym okresie z poprzedniego roku wynosił on 11,7%
Według komunikatu sporządzonego przez GUS spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet, spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa z grupy „prasa, książki”.
Natomiast wzrost udziału wykazały jednostki z grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 24,5% do 27,3%) oraz „meble, rtv, agd” (z 20,8% do 21,3%)" – czytamy w komunikacie.
