Złe warunki pogodowe a odszkodowanie lotnicze

Natalia Gębska, Country Manager airhelp
Natalia Gębska, Country Manager airhelp AirHelp
Na mocy panującego w Unii Europejskiej rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. linie lotnicze nie ponoszą odpowiedzialności za zakłócone loty, które nastąpiły w wyniku złych warunków pogodowych.

Takie sytuacje są bowiem uznawane są za okoliczności nadzwyczajne, na które przewoźnik nie ma wpływu i nie może im przeciwdziałać. Tym samym, w przypadku odwołanego lub opóźnionego kursu nie jest on zobowiązany do wypłaty pasażerom odszkodowania.

Jednakże linia lotnicza ma obowiązek zaoferować swoim klientom opiekę na lotnisku, w tym: posiłek i napoje, zakwaterowanie oraz transport do niego (jeżeli jest to konieczne), a także dwie rozmowy telefoniczne oraz dostęp do skrzynki e-maili.

Podróżni, których loty zostały zakłócone z powodu złych warunków pogodowych, panujących obecnie w zachodniej Europie, będą mogli skorzystać z tego prawa, jeżeli czas przybycia do miejsca przeznaczenia opóźni się o minimum trzy godziny.

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anna
Bezmyślnie przypisujecie, prawo do opieki należy sie na lotnisku wylotowym. Co ma do tego czas opóźnienia w miejscu przylotu?????
I nie po 3 a juz po 2 godzinach:
2 godziny w przypadku lotów do 1.500 km
3 godziny w przypadku lotów wewnątrzwspólnotowych długości powyżej 1.500 km
3 godziny w przypadku lotów innych niż wewnątrzwspólnotowe o długości pomiędzy 1.500 km a 3.500 km
4 godziny w przypadku lotów innych niż wewnątrzwspólnotowe o długości ponad 3.500 km
#opoznionylot #odwolanysamolot #opoznionysamolot.pl
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu