Złocisty trunek z małego browaru. Kupujemy piwo przynajmniej kilka razy w roku

Oprac. (M)
Marek Weckwerth
Spożycie piwa w Polsce w 2015 na osobę wyniosło 98 litrów. Trzech na czterech dorosłych Polaków przyznaje, że ten trunek kupuje przynajmniej kilka razy w roku.

Jak podaje brewersofeurope.eu, wysoka konsumpcja wpływa na rozwój gałęzi browarów regionalnych i rzemieślniczych, które z roku na rok zwiększają swoje udziały w rynku. Obecnie co pięćdziesiąte piwo kupione nad Wisłą pochodzi z małego, lokalnego zakładu.

Lokalne browary wygrywają z koncernami. Szkoda, że nie u nas...

Polska branża browarnicza posiada rozwinięte technologie produkcyjne pozwalające na wytwarzanie trunków na światowym poziomie. Jednocześnie dogodne uwarunkowania kulturowe czynią rodzimy rynek jednym z największych w Europie, zarówno pod względem produkcji, jak i spożycia.

Wielkość podaży piwa w naszym kraju jest trzecią największą na Starym Kontynencie. Wyprzedzają nas jedynie Niemcy i Wielka Brytania. Konsumpcja per capita w 2015 wyniosła 98 litrów rocznie, co plasuje nas wśród najwyższych w całym zestawieniu.

Budowa Galerii Browar została zawieszona. Zamiast handlu na terenie po browarze w Grudziądzu będą kwitły... chwasty [zdjęcia]

W badaniu firmy doradczej KPMG aż 73 proc. dorosłych respondentów wskazało, że po piwo sięga przynajmniej kilkukrotnie w ciągu roku, co daje niemal 23 mln aktywnych klientów. Wartość całego segmentu szacuje się na ok. 15 mld złotych.

Rynek browarniczy w Polsce – w ujęciu ilościowym – jest już nasycony. Trudno spodziewać się skokowego wzrostu spożycia w najbliższych latach. Za to konsumenci coraz bardziej otwierają się na nowe rodzaje piw, co nie umyka uwadze producentów.

- Nowy trend daje szanse małym producentom na zwiększenie sprzedaży swoich alkoholi – mówi Mateusz Puślecki z Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych (PSPD).

Według szacunków PSPD, obecnie co pięćdziesiąte kupowane w Polsce piwo pochodzi regionalnej produkcji. Tylko w ostatnim roku na rynek trafiło ponad 1500 nowych browarów pochodzących z rzemieślniczych warzelni, a szacuje się, że w tym roku liczba premier będzie jeszcze większa.

Źródło: PSPD

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kondzio

Coś tu z tymi liczbami nie gra, bo juz jakiś czas temu widziałem jak prezesa z dużego koncernu w wywiadzie mówił, że browary regionalne, lokalne i rzemieślnicze mogą mieć ok. 10 proc. rynku, to by było co 10-te piwo, a nie co 50-te. Ale jakby nie było, to niewątpliwie jest taki trend i to bardzo dobrze, że ludzie kupują coraz więcej piwek z małych browarów. Rynek się dzięki temu rozwija i jest coraz ciekawszy. Jak ktoś musi tanio się napić, to trudno znaleźć coś lepszego niż jakieś przysłowiowe tyskie za 2 zł, a jak ktoś chce się ponapawać smakiem, to sobie kupi krafta za dychę, albo regionalne za 5 zł. Dla mnie ta ostatnia opcja jest najlepsza, znalazłem sobie kilka browarów, których piwa spokojnie dostaję za 4-5-6 zł a mi bardzo smakują (100 mostów, Konstancin, Pilsweizer itp.)  i jest git, czasem i krafta spróbuję za dychę, ale trochę to przegięcie dla portfela jest więc raczej z rzadka ...

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu