Znana kielczanka na okładce Wiadomości Turystycznych. Przedstawia rewolucyjne plany dla marketingu turystycznego

Marzena Smoręda
Marzena Smoręda
Małgorzata Wilk-Grzywna
Małgorzata Wilk-Grzywna Dawid Łukasik
Małgorzata Wilk-Grzywna, dyrektor biura Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego pojawiła się na okładce styczniowych Wiadomości Turystycznych - ogólnopolskim miesięczniku branży turystycznej. W obszernym wywiadzie przedstawiła nową wizję dla Regionalnych Organizacji Turystycznych, możliwą dzięki działaniom Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych, której jest prezesem. Zdradziła ciekawe plany.

Czym jest ogólnopolska organizacja, którą Pani kieruje?
- To stowarzyszenie działa od lipca 2016 roku. Reprezentuje stanowiska swoich członków, czyli Regionalnych Organizacji Turystycznych, działających w Polsce. W tym oczywiście Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, którego jestem dyrektorem. W praktyce Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych, czyli FROT, jest platformą wymiany doświadczeń z działalności poszczególnych ROT-ów, miejscem do rozmów o ich problemach oraz sprawdzonych doświadczeniach i metodach wcielania w życie skutecznych rozwiązań.

Będzie rewolucja w marketingu turystycznym?
- Ostatnio stowarzyszenie uczestniczy w pracach nad nowelizacją ustawy o Polskiej Organizacji Turystycznej i tworzeniem projektu Białej Księgi, które nadzoruje Ministerstwo Rozwoju (dawniej Ministerstwo Sportu i Turystyki). Pilnujemy, aby wprowadzić do ustawy korzystne dla branży turystycznej zapisy w zakresie systemu zarządzania promocją turystyczną. Liczymy też, że tak znowelizowana ustawa będzie miała wpływ na lepsze funkcjonowanie ROT-ów i LOT-ów, w zakresie uporządkowania kwestii kompetencji i finansowania. Najważniejszą kwestią jest dla nas wprowadzenie opłaty turystycznej, z której finansowane byłyby zadania związane z rozwojem turystyki, na przykład jednolite oznakowanie atrakcji turystycznych, prowadzenie badań ruchu według jednej spójnej dla całego kraju metodologii oraz wsparcie funkcjonowania systemu informacji turystycznej. Chcemy, aby zadania, były domeną regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych.

Czym jeszcze zajmie się FROT w 2020 roku?
- Stowarzyszenie nadal pracować będzie nad zagadnieniami do Białej Księgi, ale po trzech latach działalności na rynku, w planach ma także poszerzenie zakresu działalności FROT, wzmocnienie instytucjonalne i wypracowanie wizerunku stowarzyszenia jako wiodącego grona ekspertów. Przypomnę bowiem, że koleżanki i koledzy z ROT-ów to osoby z ogromną wiedzą i doświadczeniem pracy w marketingu turystycznym , z których doświadczenia warto czerpać w ogólnopolskim zakresie.

Wyzwaniem na ten rok są dla nas także projekty ponadregionalne, czyli atrakcje wychodzące poza granice administracyjne poszczególnych województw. Warto wziąć te, często „bezpańskie” pod względem inwestycyjno- promocyjnym , jak np. „Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo”. Chcielibyśmy, aby wypracować we FROT dobry model zarządzania dla tego typu produktów turystycznych, chcemy wspólnie zabiegać o środki na ich rozwój.

Dziękuję za rozmowę.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Znana kielczanka na okładce Wiadomości Turystycznych. Przedstawia rewolucyjne plany dla marketingu turystycznego - Echo Dnia Świętokrzyskie

Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu