https://strefabiznesu.pl
reklama

Znana sieć sklepów odzieżowych dynamicznie rośnie

Marek Knitter
Sieć sklepów zarządzana przez LPP rośnie jak na drożdżach
Sieć sklepów zarządzana przez LPP rośnie jak na drożdżach Szymon Starnawski /Polska Press
LPP, które zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, planuje w III kwartale tego roku otworzyć około 140 nowych salonów. W całym 2024 roku będzie to łącznie około 700 nowych sklepów.

Prognozy otwarć sklepów w trzecim kwartale wynoszą około 140 nowych salonów, jednocześnie podtrzymane są plany otwarć ok. 700 sklepów dla całego roku 2024 – podała spółka w swojej w prezentacji wynikowej.

Odnosząc się do prognoz na III kwartał, spółka podała, że pierwsze kolekcje Jesień/Zima 2024 zostały pozytywnie przyjęte przez klientów/klientki, dzięki czemu sprzedaż omnichannel Grupy w okresie 1 sierpnia - 20 września wzrosła w stosunku do ubiegłego roku o 32 proc. w walutach stałych. Oczekuje także pozytywnego LFL (+10 proc.), a największe wzrosty mają nastąpić w markach w House, Sinsay i Reserved.

LPP oczkuje, że październiku nastąpi wzrost zakupów z segmentu cieplejszej odzieży.

Prognozy wzrostu przychodów

Grupa LPP spodziewa się w roku finansowym 2024 przychodów w przedziale 20-21 mld zł oraz 52-53 proc. marży brutto na sprzedaży. Wcześniej LPP zakładało na ten rok ok. 21 mld zł sprzedaży.

Uwzględniając powyższe szanse i ryzyka, a także zwiększenie powierzchni handlowej, pozytywne LFL i dwucyfrowy wzrost sprzedaży r/r w kanale online, grupa spodziewa się w 2024 roku przychodów w przedziale 20-21 mld zł oraz marży brutto na sprzedaży kształtującej się w granicach 52-53 proc. – napisano w komunikacie.

Spółka zakłada też utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/sprzedaż poniżej 40 proc.) oraz wydatki inwestycyjne na poziomie 1,5 mld zł, z tego 1,2 mld zł na sklepy. Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia i nie ma planów rolowania obligacji.

W czerwcu LPP przewidywało osiągnięcie w roku finansowym 2024 ok. 21 mld zł sprzedaży i 52-53 proc. marży brutto na sprzedaży. CAPEX był zakładany na poziomie 1,5 mld zł.

Wyniki za I półrocze

W I połowie roku obrachunkowego 2024 (luty-lipiec 2024) spółka miała 720 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 548 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 9 311 mln zł w porównaniu z 8 215 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 813 mln zł wobec 1 494 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

W I półroczu 2024 Grupa LPP osiągnęła przychody na poziomie 9,3 mld zł, co jest wynikiem wyższym r/r o 13,3 proc. (w walutach stałych o 18,6 proc.). Wzrost przychodów Grupy został uzyskany dzięki wzrostom sprzedaży w obu kanałach, tj. tradycyjnym i internetowym. Wysokie dynamiki sprzedaży w sklepach stacjonarnych tj. +19,2 proc. rdr Grupa uzyskała dzięki wzrostom r/r powierzchni handlowej (otwarto netto 217 nowych sklepów) oraz pozytywnym LFL tj. +5,1 proc. w prawie wszystkich markach (za wyjątkiem Reserved) – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Spółka podała także, że sprzedaż kanału online w I półroczu 2024 stanowiła ok. 25 proc. całości sprzedaży Grupy.

Największe przychody w I półroczu 2024 w ujęciu nominalnym i jednocześnie pod względem dynamiki uzyskała marka Sinsay tj. 4,4 mld zł, co oznacza wzrost o 42,6 proc. rdr.

Około godziny 10:00 za akcje LPP płacono 15 240 zł, co oznacza wzrost o 1,7 proc.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Wchodzi w skład indeksu WIG20.

Źródło: spółka/ISBnews/PAP

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu